به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، حمیدرضا امیری‌نیا ضمن بازدید از بیست و سومین نمایشگاه الکامپ با اشاره به دلایل ظهور اپراتورهای مجازی در کشور اظهار داشت: در برهه‌ای تنوع سرویس‌ها در فضای مجازی آن‌قدر افزایش پیدا کرد و اپراتورهای اصلی به قدری بزرگ شدند که قادر به ارائه سرویس و خدمات همزمان با رشد […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، حمیدرضا امیری‌نیا ضمن بازدید از بیست و سومین نمایشگاه الکامپ با اشاره به دلایل ظهور اپراتورهای مجازی در کشور اظهار داشت: در برهه‌ای تنوع سرویس‌ها در فضای مجازی آن‌قدر افزایش پیدا کرد و اپراتورهای اصلی به قدری بزرگ شدند که قادر به ارائه سرویس و خدمات همزمان با رشد نیاز کاربران نبودند؛ از این‌رو اپراتورهای مجازی از خلا موجود بهره برده و ظهور کردند و این تفکر به‌وجود آمد که MVNO ها می‌توانند در فضای مجازی تخصصی‌تر و در ارتباط با اپراتورهای اصلی به پاسخ‌گویی مطلوب و مناسب نیازهای کاربران بپردازند و مهم‌تر اینکه بتوانند ارزش افزوده‌ای را ایجاد کنند که کاربران به دنبال آن هستند.

وی افزود: MVNOها به عنوان بازار اختصاصی در دنیا شکل گرفته‌اند و ما هم ناگزیر باید به سمت رشد MVNO ها حرکت کرده و فضای فناوری اطلاعات کشور را با آنها تخصصی‌تر کنیم؛ مثلا تین‌تاک که در حوزه تخصصی کودک و نوجوان فعال است، قادر خواهد بود به ارائه خدمات تخصصی کودک و نوجوان براساس پاسخ به نیازهای واقعی آنها در فضای مجازی بپردازد.

مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سطح کیفی فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان در کشور را نامطلوب ارزیابی و تأکید کرد: بستر فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان مطلوب نیست و این حوزه موازی با خاستگاه و خواسته‌های کودکان پیش نرفته و ما با یک غفلت در این حوزه مواجه هستیم.

امیری‌نیا تصریح کرد: از فضای لباس کودکان تحت عنوان مد و لباس، اسباب بازی تا حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات یک فضای بکر است که باید با راه‌اندازی اپراتورهای مجازی به این حلقه مفقوده سمت و سو داد و حتما باید غفلت‌های گذشته در حوزه کودکان را مرتفع کنیم.

وی توجه به داخل کشور و بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی با توجه به فرهنگ اصیل بومی را از اولویت‌ها دانست و افزود: یکی از رویکردهای اصلی ما در فناوری اطلاعات در ارتباط با کودک و نوجوان توجه به ظرفیت‌های داخل کشور است که امیدواریم بعد از مرتفع کردن همان غفلت‌ها و بروز کردن اطلاعات کشور حتما به دنبال افزایش سهم در بازارهای خاورمیانه باشیم.

رئیس هیئت‌مدیره موسسه دانش بنیان برکت عنوان کرد: کشورهای مسلمان همسایه از اولویت‌های ما در حوزه فناوری اطلاعات است و علت آن، همپوشانی و مشابهت‌های فرهنگی و دینی است که با همسایه‌های خود داریم.

امیری‌نیا ضمن تأکید بر شکل‌گیری فضای اعتماد و اطمینان میان کاربران گفت: اعتماد یکی از حلقه‌های مفقوده بازار فناوری اطلاعات است؛ در حالی که اگر اعتماد میان خانواده و طرف دوم (شرکت‌ها) شکل بگیرد حتما سبب رونق کسب و کار در بستر اجتماع خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر آنکه آیا می‌توان امیدوار بود که روزی ایران با خدمات مطلوب فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان مطرح شود اظهار داشت: ظرفیت دنیای مجازی ارتباط مستقیمی با خلاقیت و برنامه‌ریزی در این حوزه دارد و با توجه به موضوع خلاقیت که در جامعه ایرانی موج می‌زند می توانیم شاهد رشد این حوزه باشیم.

رئیس هیئت‌مدیره موسسه دانش بنیان ادامه داد: حتما زمینه حضور جدی، قوی و توانمند در این حوزه وجود دارد و تلاش ما در کشور این خواهد بود که با همه ظرفیت و توان به سمتی پیش رویم تا روزی برسد که علاوه بر فرش، پسته و زعفران، خدمات تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات در سطح خاورمیانه سپس کل دنیا شکوفا شود.

امیری‌نیا یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌های حوزه کودک در کشور را رهابودن آن دانست و تصریح کرد: قطعا یکی از بزرگ‌ترین معظلات ما در بحث کودکان رهاشدگی آنها در نت هست که نگرانی در دو سطح را به وجود آورده؛ نگرانی سطح اول خانواده‌ها هستند و نگرانی سطح دوم مسئولان؛ لذا این حوزه بسیار حوزه حساسی است و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و شورای عالی فضای مجازی کشور باید در این حوزه تصمیمات جدی اتخاذ کند.