طبق رای دادگاهی در ایالت دلاور فیس بوک باید سوابق داخلی خود از روندهای حفظ حریم شخصی و دسترسی به اطلاعات کاربران را در اختیار سهامداران این شرکت قرار دهد. قاضی دادگاهی در دلاور (واقع در ایالات متحده آمریکا) به فیس بوک دستور داده آدرس ایمیل و سوابق داخلی مربوط به روندهای حفظ امنیت اطلاعات […]

طبق رای دادگاهی در ایالت دلاور فیس بوک باید سوابق داخلی خود از روندهای حفظ حریم شخصی و دسترسی به اطلاعات کاربران را در اختیار سهامداران این شرکت قرار دهد.

قاضی دادگاهی در دلاور (واقع در ایالات متحده آمریکا) به فیس بوک دستور داده آدرس ایمیل و سوابق داخلی مربوط به روندهای حفظ امنیت اطلاعات کاربران در این شرکت را در اختیار سهامداران قرار دهد.

این پرونده مربوط به شکایت سهامداران از فیس بوک پس از آشکار شدن افشای اطلاعات کاربران در رسوایی کمبریج آنالایتیکا در ۲۰۱۵ میلادی است. پس از رسوایی کمبریج آنالایتیکا، فیس بوک باید طبق توافقنامه با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اقدامات امنیتی خود را قدرتمندتر می‌کرد.

البته رسوایی تا سال ۲۰۱۸ میلادی فاش نشده بود. در سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی سهامداران فیس بوک از این شرکت شکایت کردند تا بتوانند سوابق مربوط به افشای اطلاعات کاربران در رسوایی کمبریج آنالایتیکا و موارد دیگر افشای اطلاعات را به دست بیاورند. آنها در صورت رصد هرگونه سو مدیریت از مدیران شرکت شکایت خواهند کرد.

به گفته جوزف اسلایت قائم مقام دادگاه دلاور، سهامداران به طور قانع کننده مبنایی قابل قبول از سو مدیریت احتمالی اعضای هیأت مدیره فیس بوک در خصوص افشای اطلاعات کاربران ارائه کردند.

در حکم قاضی دادگاه در این باره نوشته شده است: شواهد ارائه شده در دادگاه مبنایی قابل قبول است و نشان می‌دهد هیأت مدیره و مدیران ارشد اجرایی فیس بوک نتوانسته اند طبق توافقنامه با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا عمل کنند. همچنین تلاش‌های آنان برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران کافی نبوده است.

نماینده فیس بوک و همچنین سهامداران از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

از سوی دیگر پس از انتشار این خبر ارزش سهام فیس بوک ۱۹ درصد کاهش یافت.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر