یک آسیب‌شناس فضای مجازی با اشاره به خطرات فضای مجازی برای کودکان گفت: شبکه اینستاگرام موجب سقوط افراد از لحاظ فرهنگی می‌شود. احسان علیمی با بیان اینکه مضرات استفاده از فضای مجازی برای کودکان بیشتر از فواید آن است اظهار کرد: متأسفانه امروزه در دست هر کودک و نوجوانی یک گوشی موبایل قرار دارد و […]

یک آسیب‌شناس فضای مجازی با اشاره به خطرات فضای مجازی برای کودکان گفت: شبکه اینستاگرام موجب سقوط افراد از لحاظ فرهنگی می‌شود.

احسان علیمی با بیان اینکه مضرات استفاده از فضای مجازی برای کودکان بیشتر از فواید آن است اظهار کرد: متأسفانه امروزه در دست هر کودک و نوجوانی یک گوشی موبایل قرار دارد و این افراد از هر فرصتی برای استفاده از فضای مجازی استفاده می‌کنند و درحال حاضر کودکان و نوجوانان زمان بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند که اگر همین زمان را برای مثال صرف ورزش کنند بسیار مفیدتر خواهد بود.

وی ادامه داد: در کنار اتلاف وقت، برخی از نوجوانان و کودکان که زمان بسیاری را در طول روز صرف فضای مجازی می‌کنند دچار ناراحتی‌های روحی و روانی شده و این موضوع در کودکانی که در سن رشد هستند خطرناک است چراکه موجب تنبلی و کم‌تحرکی این افراد می‌شود که در آینده برای آنها خطرناک خواهد بود.

این آسیب‌شناس فضای مجازی اظهار کرد: استفاده بیش از حد نوجوانان از فضای مجازی موجب اخلال در تغذیه آنها می‌شود و به‌نوعی به رشد آنها صدمه وارد می‌کند.

علیمی خاطرنشان کرد: مهمترین آسیبی که در فضای مجازی به نوجوانان وارد می‌شود در بحث مشکلات اخلاقی است و دشمنان نیز تمام تلاش خود را برای نفوذ فرهنگی بین نوجوانان و جوانان انجام می‌دهند تا جوانان را نسبت به ارزش‌های دینی سست کنند. برای مثال شبکه اینستاگرام یکی از ترویج‌دهندگان فساد است که دستگاه قضائی باید برای این شبکه خطرناک که عقیده جوانان را هدف گرفته است تدبیری درنظر بگیرد تا جوانان آلوده نشوند.

وی گفت: به‌طور کلی اگر از فضای مجازی استفاده درستی نشود می‌تواند زمینه‌ساز سقوط انسان باشد.

  • منبع خبر : آنا