کارشناسان امنیتی شرکت مایکروسافت با صدور یک هشدار امنیتی در مورد ارسال انبوه هرزنامه برای کاربران اینترنت با سواستفاده از یک آسیب پذیری در برنامه آفیس هشدار داده اند. به گزارش فمپ از خبرگزاری فارس، کارشناسان امنیتی شرکت مایکروسافت با صدور یک هشدار امنیتی در مورد ارسال انبوه هرزنامه برای کاربران اینترنت با سواستفاده از […]

کارشناسان امنیتی شرکت مایکروسافت با صدور یک هشدار امنیتی در مورد ارسال انبوه هرزنامه برای کاربران اینترنت با سواستفاده از یک آسیب پذیری در برنامه آفیس هشدار داده اند.

به گزارش فمپ از خبرگزاری فارس، کارشناسان امنیتی شرکت مایکروسافت با صدور یک هشدار امنیتی در مورد ارسال انبوه هرزنامه برای کاربران اینترنت با سواستفاده از یک آسیب پذیری در برنامه آفیس هشدار داده اند.

همراه با این هرزنامه ها یک فایل ورد با فرمت آر تی اف برای کاربران ارسال می شود که آلوده به بدافزار بوده و رایانه های کاربران را آلوده می کند.

در صورتی که کاربران فایل آر تی اف مذکور را باز کنند، رایانه آنها به سرعت آلوده خواهد شد. این فایل بعد از اجرا اسکریپت های مختلفی اعم از پی اچپی، پاورشل، VBScript و غیره را به اجرا در می آورد و در نهایت تروجانی را بر روی سیستم کاربر نصب می کند.

مایکروسافت دیروز عصر موفق به شناسایی سرور کنترل و فرمان این تروجان شده و آن را از کار انداخته است. با این حال خطر انتشار و آلودگی به تروجان یادشده کماکان وجود دارد.

این شرکت قبلا و در نوامبر سال ۲۰۱۷ برای مقابله با این آسیب پذیری وصله ای امنیتی و به روزرسان را عرضه کرده بود که کاربران در صورت نصب آن ایمن خواهند بود.