مقامات دولتی آلمان و هلند قراردادی برای ایجاد نخستین شبکه اینترنت مشترک نظامی جهان را امضا کرده اند.مقامات دولتی آلمان و هلند در هفته جاری توافقنامه ای امضا کردند تا نخستین اینترنت نظامی مشترک جهان را بسازند.این توافقنامه در بروکسل امضا شده است. نام اینترنت نظامی هلندی- آلمانی نیزTactical Edge Networking یا به طور مخفف […]

مقامات دولتی آلمان و هلند قراردادی برای ایجاد نخستین شبکه اینترنت مشترک نظامی جهان را امضا کرده اند.مقامات دولتی آلمان و هلند در هفته جاری توافقنامه ای امضا کردند تا نخستین اینترنت نظامی مشترک جهان را بسازند.این توافقنامه در بروکسل امضا شده است. نام اینترنت نظامی هلندی- آلمانی نیزTactical Edge Networking یا به طور مخفف TEN است. این نخستین باری است که دو کشور برای ایجاد شبکه اینترنت مشترک نظامی با یکدیگر همکاری می کنند. البته این پروژه در حقیقت آزمایشی برای متحدکردن شبکه های اینترنت نظامی دیگر کشورهای عضو ناتو در آینده است.

به نظر می رسد طبق برنامه اصلی قرار است کشورهای عضو ناتو شبکه های اینترنتی نظامی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و استانداردهای مشترک جدید و ارتقا یافته ای ایجاد و در کشورهای عضو به کار گرفته شود.

مقر اصلی TEN در کوبلنز آلمان خواهد بود و علاوه بر آن یک مرکز طراحی و نمونه اولیه سازی در آمرسفورت هلند ساخته می شود.

TEN عملیات های مخابراتی زمینی ارتش آلمان و برنامه ارتباطات تاکتیکی FOXTROT وزارت دفاع هلند را ادغام می کند. نیروهای نظامی که با این شبکه کار می کنند رایانه، رادیو، تبلت و تلفن های یکسانی دارند.

تخمین زده می شود تامین دوباره تجهیزات برای هزاران سرباز و وسیله نقلیه که با شبکه اینترنتی جدید همخوانی داشته باشد، هزینه ای چند میلیون یورویی به دو کشور تحمیل کند.

  • منبع خبر : مشرق نیوز