محمدحسین کفراشی ظهر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان نهاوند، اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان یونیسف افراد زیر 18 سال کودک محسوب می‌شوند که طبق این آمار ما بیش از 19 هزار کودک در کشور داریم. وی تصریح کرد: 40 درصد از 19 هزار نفر کودک در کشورمان در فضای مجازی سیر […]

محمدحسین کفراشی ظهر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان نهاوند، اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان یونیسف افراد زیر 18 سال کودک محسوب می‌شوند که طبق این آمار ما بیش از 19 هزار کودک در کشور داریم.

وی تصریح کرد: 40 درصد از 19 هزار نفر کودک در کشورمان در فضای مجازی سیر می‌کنند و این آمار بسیار نگران کننده است و این 40 درصد بیش از 6 ساعت در روز از فضای مجازی استفاده می‌کنند و این در حالی است که در کشور چین اگر فردی بیش از یک ساعت از فضای مجازی استفاده کند نیاز به درمان دارد.

کفراشی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری فضای مجازی در واقع فضای حقیقی است و فضای مجازی در صورتی که استفاده درستی از آن نشود فضای بسیار خطرناکی است و صدمات زیادی را به افراد وارد می‌کند.

وی با بیان این‌که حدود 14 میلیون نفر در کشور همیشه در فضای مجازی هستند، عنوان کرد: خانواده‌ها بدون این‌که فرهنگ استفاده از فضای مجازی را به فرزندانشان آموزش بدهند برای فرزندانشان تبلت و موبایل خریداری می‌کنند و در حال حاضر 40 درصد از کودکان ما به فضای مجازی اعتیاد پیدا کرده‌اند.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: نتیجه این اعتیاد به فضای مجازی بلوغ زودرس، افت تحصیلی، گوشه‌گیری و انزوا، افسردگی، روحیه خشن و غیره در بین این کودکان و نوجوانان است.

کفراشی تأکید کرد: در حالی که ما باید روحیه ایثار و ازخودگذشتگی، مشارکت و کمک به هم نوع را به کودکان و فرزندانمان آموزش بدهیم و این آموزش‌ها باید ابتدا از خانواده و از مدارس دوره ابتدایی به کودکان آموزش داده شود.

وی با اشاره به این‌که یکی از آسیب‌های جامعه امروز ما فضای مجازی است و این‌یکی از شیوه‌های نفوذ دشمن است، اظهار داشت: یکی دیگر از آسیب‌های جامعه امروز ما فراز مغزهاست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین فرار مغزها را داشته‌ایم و سالیانه حدود 150 هزار نفر از نخبه‌های ما از کشور خارج می‌شوند.

کفراشی تصریح کرد: ما به دانش‌آموزان و افرادی با نشاط، شاداب  و خوش‌فکر نیاز داریم و باید تلاش کنیم که تعهد و تخصص آن‌ها تقویت کنیم و این به وسیله آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانمان با شهدا، آرمان‌ها و اهداف آن‌ها محقق می‌شود زیرا ما شهدا و سرمایه‌های گرانقدر زیادی داریم که باید در این راستا از آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اخیراً در آموزش‌وپرورش طرحی با عنوان کودک و اینترنت بررسی شده و پکیجی در این خصوص آماده شده است که این پکیج به استان‌های کشور ارسال می‌شود و هدف از این طرح مطرح کردن مشکلات فضای مجازی و مزایا و نحوه استفاده درست از این فضا آموزش داده می‌شود و همچنین ‌کلاس‌های مشاوره‌ای در این خصوص برگزار می‌شود تا از فضای مجازی به بهترین وجه ممکن استفاده شود.

وی با بیان این‌که 36 هزار دانش‌آموز شهید و پنج هزار معلم شهید در کشور وجود دارد، افزود: یادواره‌های شهدا نیاز امروز جامعه ما است زیرا ما نیاز داریم که رشادت‌های شهدا، جانبازی جانبازان و سختی‌ها و مشقات آن‌ها و خانواده‌های شهدا و جانبازان را به یاد آوریم و بدانیم که چه خون‌هایی ریخته شده و چه سختی‌ها و ایثارگری‌هایی شده است که ما در آسایش باشیم.

کفراشی عنوان کرد: وظیفه همه ما ادامه دادن راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است زیرا امروز با وجود این‌که خیلی از جنگ فاصله‌ نگرفته‌ایم ولی متأسفانه بعضی وقت‌ها راه را اشتباه می‌رویم و این نگران کننده است و از راهی دشمن نیز به دنبال نفوذ است و همه ما باید هوشیار و آگاه باشیم.

منبع: تسنیم