دولت آمریکا با ارسال گزارشی به کنگره، لیست افراد و مجموعه های جدید تحت تحریم به بهانه آنچه نقض حقوق بشر نامیده را اعلام کرده است. دولت آمریکا با ارسال گزارشی به کنگره، لیست افراد و مجموعه های جدید تحت تحریم به بهانه آنچه نقض حقوق بشر نامیده را اعلام کرده است که در بین […]

دولت آمریکا با ارسال گزارشی به کنگره، لیست افراد و مجموعه های جدید تحت تحریم به بهانه آنچه نقض حقوق بشر نامیده را اعلام کرده است.

دولت آمریکا با ارسال گزارشی به کنگره، لیست افراد و مجموعه های جدید تحت تحریم به بهانه آنچه نقض حقوق بشر نامیده را اعلام کرده است که در بین شرکت‌های ICT اسامی چون رگولاتوری، پلیس فتا و شورای‌ عالی فضای مجازی به چشم می‌خورند.

برخی از اسامی که در این لیست قرار گرفته‌اند پیش‌تر هم بنا به دلایل دیگری مورد تحریم قرار گرفته بودند و این بار به بهانه نقض حقوق بشر مجددا مورد تحریم قرار گرفتند. این بدان معناست که که اگر بنا به هر دلیلی شرایط تحریم موارد قبلی بهبود یابد و یا حتی تحریم‌های قبلی رفع شود، این شرکت‌ها کماکان به خاطر نقض حقوق بشری مورد تحریم‌های آمریکا باقی خواهند ماند.

بر اساس بروز رسانی امروز این لیست در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت امن افزار گستر شریف، مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، شرکت مهندسی افق توسعه صابرین، صنایع الکترونیک ایران (صاایران)، پلیس سایبری ایران (فتا)، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شرکت پیک آسا، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، شرکت فناوری های نرم افزاری دوران، شورای عالی فضای مجازی، شرکت امن افزار گستران شریف، مرکز ملی فضای مجازی (شورای عالی فضای مجازی) به بهانه نقض حقوق بشر به فهرست این تحریم ها افزوده شده اند.

رگولاتوری، پلیس فتا و شورای‌ عالی فضای مجازی تحریم شدند
گفتنیست «ابوالحسن فیروزآبادی» پیش‌تر و در زمانی که مرکز ملی فضای مجازی در تحریم‌های جدید آمریکا در سال گذشته قرار گرفته بود، واکنش جالبی را نسبت به این عمل داشت و گفته بود: «سیاست ها و اقدامات استعمارگونه دولت آمریکا در فضای مجازی بر هر انسان عاقل و بی طرفی پوشیده نیست که نمونه اخیر آن اتخاذ سیاست نفی اصل بیطرفی شبکه (جهانی اینترنت) نسبت به سانسور فضای مجازی برای ملت آمریکا و مردم جهان به نفع شرکت های بزرگ آمریکایی اسراییلی، بوده است. برای اینجانب تحریم شدن توسط چنین دولت سانسورچی موجب افتخار بزرگ است.»