کاخ سفید تصمیم گرفته است که کمپانی‌های شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت موشکافانه بررسی کند و در همین راستا دولت ترامپ دستورالعمل اجرایی جدیدی را ایجاد کرده است که از کمیسیون تجارت و ارتباطات فدرال می‌خواهد در کنترل کردن سانسور ادعا شده بر پلتفرم‌های این شبکه‌های اجتماعی نقش اساسی ایفا کنند.دولت ترامپ به‌تازگی کمیسیون تجارت و […]

کاخ سفید تصمیم گرفته است که کمپانی‌های شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت موشکافانه بررسی کند و در همین راستا دولت ترامپ دستورالعمل اجرایی جدیدی را ایجاد کرده است که از کمیسیون تجارت و ارتباطات فدرال می‌خواهد در کنترل کردن سانسور ادعا شده بر پلتفرم‌های این شبکه‌های اجتماعی نقش اساسی ایفا کنند.دولت ترامپ به‌تازگی کمیسیون تجارت و ارتباطات فدرال را موظف کرده است که مواضع خود نسبت به شبکه‌های اجتماعی را تحکیم کنند.

کاخ سفید تصمیم گرفته است که کمپانی‌های شبکه‌های اجتماعی را به‌صورت موشکافانه بررسی کند و در همین راستا دولت ترامپ دستورالعمل اجرایی جدیدی را ایجاد کرده است که از کمیسیون تجارت و ارتباطات فدرال می‌خواهد در کنترل کردن سانسور ادعا شده بر پلتفرم‌های این شبکه‌های اجتماعی نقش اساسی ایفا کنند.

این پیشنهاد که تحت عنوان حفاظت آمریکایی‌ها در برابر سانسور آنلاین عرضه شده است از کمیسیون ارتباطات فدرال می‌خواهد که قوانین جدیدی را در رابطه با چگونگی حذف یا فرونشاندن محتوا به وب‌سایت‌های شبکه‌های اجتماعی اعمال کند. سپس کمیسیون تجارت فدرال از این قوانین و دستورالعمل‌ها در بررسی‌های خود از این شرکت‌ها استفاده خواهد کرد.

 

بر اساس این قانون جدید حفاظت کمپانی‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل بر اساس بند ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات کمتر می‌شود. این قانون کمپانی‌های ارتباطات در رابطه با محتوایی که کاربران آن‌ها روی پلتفرم‌هایشان قرار می‌دهند مسئول نیستند.

این پیشنهاد در ادامه افزایش حملات ترامپ و سایر جمهوری خواهان به غول‌های فناوری بر سر موضوعی تحت عنوان «تعصب ضد محافظه‌کاری» ارائه می‌شود. در ابتدای این هفته ترامپ توییت کرد که از نزدیک مراقب اقدامات گوگل هست و این غول فناوری را بدون شواهد و مدارک معتبر به  تقویت و سرکوب محتوا بر اساس برنامه‌های سیاسی متهم کرد.

البته این اقدام دولت ترامپ چندان جدید نیست و در ماه اوت گذشته ترامپ ادعا کرد که نتایج جستجوی گوگل آماده اشاعه اخبار منفی در رابطه با او است. رییس‌جمهور آمریکا در آن زمان به گزارشگرها گفت:« من فکر می‌کنم گوگل پیش‌ازاین از افراد زیادی بهره برده است. گوگل و توییتر و فیس‌بوک در قلمرو بسیار بسیار دشواری پا گذاشته‌اند و باید مراقب باشند.»

  • منبع خبر : خبرگزاری ایتنا