عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت شایعه قطع اینترنت به دلیل آزمایش شبکه ملی اطلاعات را رد کرد. در واکنش به انتشار ویدئویی تقطیع شده‌ از مصاحبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سوء استفاده و فرافکنی کاربری درباره علل قطع اینترنت در کشور، سجاد بنابی عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به […]

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت شایعه قطع اینترنت به دلیل آزمایش شبکه ملی اطلاعات را رد کرد.

در واکنش به انتشار ویدئویی تقطیع شده‌ از مصاحبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سوء استفاده و فرافکنی کاربری درباره علل قطع اینترنت در کشور، سجاد بنابی عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به پست این کاربر در حساب کاربری شخصی خود درباره تست شبکه ملی اطلاعات و عدم قطع اینترنت برای تست این شبکه توضیح داد.

بنابی در حساب کاربری خود نوشت:

«هیچگاه اینترنت مردم برای تست شبکه ملی قطع نشده و نخواهد شد. برخی مراجع در ارزیابی تاب‌آوری شبکه ملی در برابر تحریم‌ها، بعضا اینترنت بانک‌ها یا شبکه انرژی را قطع و تداوم خدمت را بررسی کردند. نادان نیستیم که تحریم‌های ناموفق دوستان آمریکایی شما را ما به مردم و شرکت‌های ایران تحمیل کنیم.»

آیا علت قطع اینترنت آزمایش شبکه ملی اطلاعات بوده است؟

پیشتر کاربری با انتشار ویدئوی تقطیع شده از مصاحبه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب کاربری خود، تلاش کرد قطع چندباره اینترنت به دلیل تحریم‌ها را به آزمایش شبکه ملی اطلاعات ربط دهد.

وزیر ارتباطات در این ویدئو می‌گوید:«می‌گویند شبکه باید مستقل باشد. شبکه ما تعداد زیادی مانور برگزار کرد. شبکه را قطع کردید و دیدید شبکه کار می‌کند. پس قطعا اینترنت اختلالی بر روی شبکه ما به وجود نیامده است، پس شبکه ما مستقل است.»

انتشار این اظهار نظر و انتشار این ویدئو در حساب کاربری مذکور سبب شد تا رسانه دروغ‌پرداز آمدنیوز که همواره در تلاش است تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرد، این پست را همراه با این فیلم در کانال تلگرامی خود به اشتراک بگذارد تا با مهر تایید زدن بر این ادعا این اظهار نظر نادرست را در شبکه‌های اجتماعی دست به دست کند.

آیا علت قطع اینترنت آزمایش شبکه ملی اطلاعات بوده است؟

 

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان