کارشناس و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات گفت: مادامی که پیام‌رسان داخلی توجیه اقتصادی نداشته باشد و بستر مناسبی برای کسب و کار مردم ایجاد نکند، مسلما مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد. مرتضی متواضع کارشناس و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات ، در باره جایگزینی یک نرم‌افزار بومی به جای تلگرام گفت: روزی می‌توانیم امیدوار باشیم که […]

کارشناس و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات گفت: مادامی که پیام‌رسان داخلی توجیه اقتصادی نداشته باشد و بستر مناسبی برای کسب و کار مردم ایجاد نکند، مسلما مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد.

مرتضی متواضع کارشناس و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات ، در باره جایگزینی یک نرم‌افزار بومی به جای تلگرام گفت: روزی می‌توانیم امیدوار باشیم که پیام‌رسانی بومی جایگزین تلگرام شود که این پیام‌رسان مراحل رشد و تکمیل را خودش به سرانجام برساند و مستقل از هر نهاد دولتی، این مراحل را طی کند.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم با فشار و اعمال زور بستر را برای پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کنیم، با شکست مواجه می‌شویم؛ چراکه پیام‌رسان برای مردم صرفا مکانی برای تبادل اطلاعات و گفت‌وگو نیست، بلکه بستر کسب و کار است و لذا باید هر پیام‌رسانی که می‌خواهد جایگزین تلگرام شود توجیه اقتصادی داشته باشد.

متواضع تصریح کرد: مادامی که پیام‌رسان داخلی توجیه اقتصادی نداشته باشد و بستر مناسبی برای کسب و کار مردم ایجاد نکند، مسلما مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد.

لازم به یادآوری است؛ با فیلتر شدن تلگرام زمزمه‌هایی از ایجاد و راه‌اندازی یک پیام‌رسان بومی جایگزین تلگرام وجود داشت که هنوز این امر محقق نشده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس