به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد صادق افراسیابی با تأکید بر ضرورت مسأله‌شناسی در شرایط فعلی کشور تأکید کرد: واقعیت امر این است که امروز اقتصاد دغدغه اصلی مردم است و ما به عنوان انجمن سواد رسانه‌ای باید با تأکید بر مباحث اصلی مردم، تا جاییکه می‌توانیم باید به موضوعات اقتصادی نظیر کسب‌وکارهای […]

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد صادق افراسیابی با تأکید بر ضرورت مسأله‌شناسی در شرایط فعلی کشور تأکید کرد: واقعیت امر این است که امروز اقتصاد دغدغه اصلی مردم است و ما به عنوان انجمن سواد رسانه‌ای باید با تأکید بر مباحث اصلی مردم، تا جاییکه می‌توانیم باید به موضوعات اقتصادی نظیر کسب‌وکارهای فرهنگی دیجیتال و همچنین وضعیت پیگیری مطالبات اقتصادی مردم در رسانه‌های جمعی توجه کنیم.

مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران  افزود: برگزاری نشستهایی با موضوع اقتصاد رسانه، برگزاری جلساتی با صادرکنندگان نرم‌افزارها و محصولات دیجیتال، تحلیل فرآیند استارتاپها، نقد و بررسی کسب‌وکارهای دیجیتال و رصد مطالبات اقتصادی مردم در فضای مجازی باید تا پایان سال جاری از اولویتهای انجمن سواد رسانه‌ای ایران باشد.

وی با بیان اینکه باید خروجی نشستهای انجمن گفتمان‌سازی باشد که منجر به سیاستگذاری فرهنگی و رسانه‌ای شود، تصریح کرد: در این حوزه رویکرد ما بررسی عملکرد کسب‌وکارهای فرهنگی دیجیتال شامل تولیدکنندگان محتوا و خدمات در فضای مجازی و عملکرد رسانه‌های جمعی در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم در حوزه سیاستگذاری فرهنگی و رسانه‌ای مؤثر واقع شویم.

در ادامه این نشست بهزاد تیمورپور؛ رئیس فرهنگسرای رسانه که عصرانه‌های سواد رسانه‌ای به میزبانی این مجموعه برگزار می‌شود، ابراز کرد: انجمن سواد رسانه‌ای باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را در اولویت کار خود قرار دهد تا از دل آن به مبحث گفتمان‌سازی برسیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها هشت درصد از محتوای تلگرام تولید می‌شود و 92 درصد آن کپی و ارسال مطالب است، افزود: باید در حوزه تولید محتوا اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

تیمورپور خاطرنشان کرد: از آنجاییکه امروز مطالبات مردم اکثرا اقتصادی است بر اصحاب رسانه واجب است به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس فرهنگسرای رسانه بر ضرورت تقویت ارتباط انجمن سواد رسانه‌ای و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: مجلس باید عملکرد اقناعی داشته باشد و این مهم از طریق تقویت مطالبه‌گری بخشهایی مانند انجمن رخ خواهد داد.

وی در پایان بر ضرورت توجه به آموزش مهارتها در حوزه سواد رسانه‌ای در کنار دانش تأکید کرد و افزود: باید سواد رسانه‌ای را با تقویت مهارتهای این حوزه در بین مردم نهادینه کنیم.