تعدادی از مخاطبان به دنبال دلایل عدم جایگزینی پیام رسان داخلی به جای تلگرام بودند که این موضوع بررسی شد. موضوع جایگزینی یک پیام رسان داخلی به جای تلگرام و حمایت از پیام رسان های بومی، بارها مورد بررسی قرار گرفته است.تعدادی از مخاطبان اعلام کردند: «چرا یک پیام رسان داخلی نتوانسته است جایگزین تلگرام شود. […]

تعدادی از مخاطبان به دنبال دلایل عدم جایگزینی پیام رسان داخلی به جای تلگرام بودند که این موضوع بررسی شد.

موضوع جایگزینی یک پیام رسان داخلی به جای تلگرام و حمایت از پیام رسان های بومی، بارها مورد بررسی قرار گرفته است.تعدادی از مخاطبان اعلام کردند: «چرا یک پیام رسان داخلی نتوانسته است جایگزین تلگرام شود. اگر همه پیام رسان های داخلی یک تیم شوند و یک یا دو شبکه اجتماعی تشکیل دهندآیا نمی توانند بهتر از تلگرام کار کنند؟»

به منظور پیدا کردن راه حلی برای تسریع فرآیند جایگزینی پیام رسان داخلی به جای تلگرام و افزایش محبوبیت آن در بین مردم با یکی از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات گفت‌وگو کردیم.

مرتضی متواضع کارشناس فناوری اطلاعات ، با اشاره به شرایط لازم برای جایگزینی یک پیام‌رسان داخلی به جای تلگرام گفت: پیام‌رسان‌های داخلی پس از آنکه خودشان مسیر رشد را طی کردند و برای کسب و کارهای مردم بستری را فراهم کردند، باید در ادامه مسیر از حمایت‌های دولتی استفاده کنند.

وی افزود: این موضوع برای بقای یک کسب و کار مشکلی ایجاد نمی‌کند که دولت در میانه راه از آنها حمایت کند، چرا که دولت باید منابع نفتی و سود حاصل از آن را در بخش خصوصی استفاده کند.

* باید پیام‌رسان به آرامی راه خود را بین اذهان و قلب‌های مردم پیدا کند

متواضع تصریح کرد: اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که یک پیام‌رسان بومی از همان ابتدا و با حمایت دولت می‌خواهد کار کند. اگر این پیام‌رسان به آرامی راه خودرا بین اذهان و قلب‌های مردم پیدا کند و به توجیه اقتصادی نیز اهمیت بدهد، می‌تواند به طور موفقی جایگزین تلگرام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی می‌توانیم اقرار کنیم که پیام‌رسانی در مسیر موفق شده است، که گام به گام مسیر را طی کند تا محیط امنی را برای مردم و داده‌های آنها ایجاد کند.

لازم به ذکر است، پس از فیلتر تلگرام، زمزمه‌هایی از جایگزینی یک پیام‌رسان بومی به جای تلگرام شنیده می‌شود که هنوز این موضوع محقق نشده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس