آمار و گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر روند افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در کشورها و مناطق مختلف جهان رو به رشد بوده است. به گزارش فمپ از ایسنا، در سال‌های اخیر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی عضو جدایی‌ناپذیری از زندگی روزانه و اجتماعی شهروندان در کشورهای مختلف جهان شده و به نظر […]

آمار و گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر روند افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در کشورها و مناطق مختلف جهان رو به رشد بوده است.

به گزارش فمپ از ایسنا، در سال‌های اخیر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی عضو جدایی‌ناپذیری از زندگی روزانه و اجتماعی شهروندان در کشورهای مختلف جهان شده و به نظر می‌رسد که روز به روز تاثیرگذاری آن در زندگی آنها بیشتر و بیشتر نیز می‌شود.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، بالغ بر ۲.۷۹ میلیارد نفر از افراد حاضر در کره زمین با استفاده از اینترنت در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضویت دارند و حداقل در یکی از آنها حساب کاربری دارند.

بر اساس نقشه جغرافیایی جهان که بر اساس منبع Russian Source Marketing در وب سایت linkfluence منتشر شده است، می‌توان دریافت که ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی نسبت به جمعیت کشورها و مناطق مختلف جهان به ترتیب به شرح زیر است:

استرالیا و اقیانوسیه : ۷۱ درصد

جنوب شرق آسیا : ۷۸ درصد

شرق آسیا: ۸۲ درصد

جنوب آسیا: ۳۱ درصد

آسیای میانه: ۲۱ درصد

اروپای شرقی: ۵۶ درصد

شمال اروپا: ۷۹ درصد

آفریقای مرکزی: ۱۱ درصد

آمریکای شمالی: ۸۳ درصد

آمریکای مرکزی: ۸۱ درصد

آمریکای جنوبی: ۸۳ درصد

بر اساس نتایج بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان، افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در جهان رابطه مستقیمی با رشد و افزایش دسترسی افراد و شهروندان به اینترنت دارد. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۷۶.۴ درصد شهروندان روسیه دسترسی به اینترنت داشتند این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۱۲ میلادی، تنها ۴۴.۳ درصد بود.

ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید مورد توجه سازمان و دولت‌های مختلف قرار بگیرد و به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری برخلاف رویکردی که تاکنون برخی از دولت‌های جهان در قبال شبکه‌های اجتماعی اتخاذ کرده بودند، باید با نگاهی مثبت تهدیدهای احتمالی موجود در آن را تبدیل به فرصت کرد و از افزایش ضریب نفوذ اینترنت و شبکه های اجتماعی در کشورها و مناطق مختلف جهان بهترین استفاده را کرد.