در میان تمام ارزهای دیجیتالی که وجود دارد، ارز دیجیتال بیت کوین توجه بسیاری را به خود جلب کرد به گونه ای که الهام بخش بسیاری جهت ارائه ارز دیجیتال جدید شد. با این وجود نمی توان گفت که بیت کوین برترین و بهترین است. در این مقاله به معرفی ۹ مورد از بهترین ارزهای […]

در میان تمام ارزهای دیجیتالی که وجود دارد، ارز دیجیتال بیت کوین توجه بسیاری را به خود جلب کرد به گونه ای که الهام بخش بسیاری جهت ارائه ارز دیجیتال جدید شد. با این وجود نمی توان گفت که بیت کوین برترین و بهترین است. در این مقاله به معرفی ۹ مورد از بهترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین می پردازیم. اگر قصد سرمایه گذاری در یکی از آنها را دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

همراهان عزیز، قبل از این که به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که قطعاً لیستی که در پایین در اختیار شما قرار داده می شود، کامل نیست. در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ ارز دیجیتال و رمزنگاری وجود دارد. با این وجود برخی از این توکن ها و کوین ها در میان سرمایه گذاران از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. که عمده ترین دلیل آن، تفاوتی است که در سطح امنیت هر یک وجود دارد.

علاوه بر این، دنیای ارز دیجیتال روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. بنابراین جای تعجب نیست که هر روز با یک ارز جدید با قابلیت های نسبتاً مشابه مواجه شویم. با وجود اینکه تحلیلگران اقتصادی بیت کوین یا BTC را پیشگام مسئله ارز دیجیتال می دانند، نسبت به ارزیابی سایر ارزهای دیجیتال نیز غافل نمانده اند.

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال

لایت کوین یا Litecoin

ارز دیجیتال لایت کوین که از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، به عنوان یکی از ارزهایی شناخته می شود که مسیر بیت کوین را دنبال کرده است. این ارز توسط چارلی لی Charlie Lee ، فارغ التحصیل MIT و مهندس  سابق گوگل توسعه داده شده است.

اساس کار لایت کوین که به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال شناخته می شود، متن باز بودن است. به این معنا که توسط هیچ یک از مقامات مرکزی کنترل نمی شود. با وجود این که لایت کوین از جهات مختلف به بیت کوین شباهت دارد، اما از لحاظ سرعت انجام تراکنش های مالی، نسبت به بیت کوین برتر است. به دلیل کارآیی قابل قبولی که این ارز رمزنگاری شده دارد، روزانه به تعداد بازرگانانی که از این ارز به عنوان یکی از روش های پرداخت استفاده می کنند اضافه می شود. ارزش فعلی لایت کوین به ازای هر توکن، ۳۲٫۰۱ دلار است.

اتریوم یا Ethereum

اتریوم که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۱  آغاز کرده است، به عنوان یکی از ارزهایی شناخته می شود که مسیر بیت کوین را دنبال  کرده است. این ارز دیجیتال غیر متمرکز، از این حیث به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال محسوب می شود که به قراردادهای هوشمند و برنامه های DApps فرصت های زیادی می دهد. به عنوان مثال سرعت بالا، عدم وجود تقلب و خرابی در تراکنش ها و عدم دخالت شخص ثالث!

اتریوم پس از حمله به DAO در سال ۲۰۱۶، به دو دسته اتریوم و اتریوم کلاسیک تقسیم شد. در حال حاضر ارزش هر توکن اتریوم، ۱۱۸٫۳۵ دلار است.

زی کش یا Zcash

زی کش نیز یکی دیگر از ارزهای دیجیتال غیر متمرکز و رمزنگاری شده است که از سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. تعبیر جالبی از مقایسه این ارز با بیت کوین وجود دارد. “اگر بیت کوین شبیه به http است، زی کش شبیه به https خواهد بود.” به عبارت دیگر، زی کش ادعا می کند که سطح امنیت زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. به همین دلیل است که به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال محسوب می شود. چرا که تمامی تراکنش های صورت گرفته در DASHblockchain ثبت می شوند، بدون اینکه اطلاعاتی از فرستنده، گیرنده و … باقی بماند. در سال ۲۰۱۸ ارزش هر توکن زی کش ۱۲۸٫۰۸ دلار بوده است.

 دش یا DASH

دش که در اصل به نام تاریکوین شناخته می شود (خلاصه شده digital cash است)، یک نسخه محرمانه تر از بیت کوین است. به گونه ای که تراکنش های انجام شده توسط این پلتفرم را تقریباً می توان، غیر قابل شناسایی در نظر گرفت.

در سال ۲۰۱۴ که این ارز رمزنگاری شده معرفی شد، خیلی سریع توجه بسیاری را به خود جلب نمود. این ارز دیجیتال که توسط Evan Duffield توسعه داده شده است، با استفاده از  CPU یا GPU قابل استخراج است. در سال ۲۰۱۸ ارزش هر توکن این ارز دیجیتال ۱۸۱٫۴۲ دلار بوده است.

9 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین!

ریپل یا Ripple

اگر به دنبال یک شبکه پرداخت آنلاین مطمئن با سرعت بالا و کم هزینه هستید، بدون شک باید از ریپل استفاده کنید. در سال ۲۰۱۲ ریپل این فرصت را به سیستم های بانکی داد تا بتوانند پرداخت های بین المللی را در زمان واقعی با هزینه کمتری انجام دهند. یکی از وجه تمایزات این ارز دیجیتال نه تنها با بیت کوین بلکه سایر ارزهای دیجیتال این است که برای داشتن آن نیازی به انجام فرآیند هزینه بر استخراج نیست.

بنابراین ریپل را می توان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در نظر گرفت چرا که سیستم پرداخت ارزی سنتی را دستخوش تغییرات زیادی کرده است. در سال ۲۰۱۸ قیمت هر توکن ریپل، ۰٫۵۱۸ دلار بوده است.

مونرو یا Monero

مونرو یک ارز امن، خصوصی و غیرقابل شناسایی است. این ارز متن باز که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، خیلی زود توجه جوامعی که در حوزه ارز رمزنگاری شده فعالیت می کنند را به خود جلب کرده است. به گونه ای که در سال ۲۰۱۸ ارزش هر توکن آن، ۱۴۲٫۲۱ دلار بوده است.

بیت کوین کش یا Bitcoin Cash

بیت کوین کش دارای جایگاه مهمی در تاریخ آلت کوین هاست، زیرا یکی از اولین و باشکوه ترین فورکهای سخت است. BCH اندازه بلوک را از ۱ مگابایت تا ۸ مگابایت افزایش می دهد، با این ایده که بلوک های بزرگتر اجازه می دهند که زمان معامله سریع تر باشد. در سال ۲۰۱۸ ارزش هر توکن بیت کوین کش ۱۱۴٫۳ دلار است.

نئو یا NEO

این ارز دیجیتال که نام دیگر آن اتریوم چینی است، یکی از بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده است که از کشور چین فعالیت خود را آغاز کرده است.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۷ همزمان  با آغاز فعالیت این ارز، ارزش هر توکن آن ۰٫۱۶ دلار بود. در حالی که این روزها ارزشش به ۱۶۲ دلار رسیده است. یکی از کلیدهای اصلی موفقیت NEO، پشتیبانی از برنامه نویسی در بسیاری از زبان های موجود از جمله Go، Java، C ++ و … است. در سال ۲۰۱۸ ارزش هر توکن آن، ۱۸٫۰۳ دلار بوده است.

کاردانو یا Cardano

چارلز هاکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ این ارز دیجیتال را معرفی کرد. این ارز توجه بسیاری را به خود جلب کرد چرا که قابلیت های ارز دیجیتال اتریوم و سایر ارزها را دارا می باشد. با وجود قابلیت های جدیدی که در این ارز رمزنگاری شده در نظر گرفته شده است، انجام پرداخت های بین المللی در چند ثانیه قابل انجام است. در سال ۲۰۱۸ ارزش این ارز ۰٫۰۸۱ دلار است.