معاون فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه استقلال کشورمان در فضای مجازی مخدوش است گفت: تا صحبت از فیلتر تلگرام می شود، مردم به گروگان گرفته می شوند و می گویند چند هزار شغل از بین می رود، گفت: کدام شغل؟ چند درصد کسانی که در تلگرام کار می کنند فعالیت سالم اقتصادی […]

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه استقلال کشورمان در فضای مجازی مخدوش است گفت: تا صحبت از فیلتر تلگرام می شود، مردم به گروگان گرفته می شوند و می گویند چند هزار شغل از بین می رود، گفت: کدام شغل؟ چند درصد کسانی که در تلگرام کار می کنند فعالیت سالم اقتصادی دارند که بتوانیم اسمش را شغل بگذاریم؛ آیا مشروب فروشی، فروش سلاح و لوازم جنسی شغل است؟

جواد جاوید نیا در نشست «رسالت حوزه و فضای مجازی»، در مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل، به وظیفه همگان در برابر خطرات امروز فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند با توجه به اینکه دشمن در فضای مجازی آرایش جنگی به خود گرفته است و در این فضا یک حمله شیمایی درحال اتفاق است به طوری که فکر جوانان ونوجوانان را مسموم می کنند، لذا وظیفه ما تبیین و آشکار کردن موقعیت این فضا است.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور، اصل اولیه موفقیت و پیروزی در هر جنگی را شناسایی دشمن دانست و افزود: اگر مواضع، استحکامات و تسلیحات دشمن شناسایی نشود  و توانایی و تجهیزات لازم را نداشته باشیم، قطعا آینده مطلوبی را در آن جنگ به دست نخواهیم آورد.

وی با بیان اینکه اساتید و طلاب حوزه های علمیه ارتباط با فضای مجازی را به صورت شفاف برای مردم تبیین کنند، به تاثیر عملیات روانی کربلا، عاشورا و اربعین حسینی  در افکار عمومی مردم ۱۴۰۰ سال پیش اشاره کرد و گفت: قطعا اگر اطلاع رسانی درستی در آن زمان می شد، واقعه عاشورا پیش نمی آمد.

جاویدنیا با بیان اینکه تکنیک عملیات روانی زمان امام حسین (ع) از طریق فضای مجازی برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران درحال اتفاق است، گفت: دشمن قطعا اگر خودش را منافق، صهیونیست و عربستان سعودی معرفی کند نمی تواند در بین ما نفوذ کنند، لذا از طریق فضای مجازی با تشکیل گروه های مذهبی، آشپزی، آموزشی و درسی به جذب افراد می پردازند.

وی تصریح کرد: زمانی می توانیم زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) باشیم که حرف حق خودمان، داخل کشورمان در فضای مجازی غریب نباشد، بلد باشیم و یاد بگیریم چگونه در فضای مجازی تبلیغ حرف حق را انجام بدهیم و اجازه ندهیم هزاران عبیدالله هایی که در این فضا فعالیت می کنند، راه را وارونه جلوه بدهند.

جاویدنیا، وظیفه اساتید و طلاب حوزه های علمیه را شناسایی ترفندهای دشمنان در فضای مجازی عنوان کرد و با طرح این سؤال که چند درصد توانسته ایم حرف حق را به جوانان نشان بدهیم؟ گفت: شبکه های اجتماعی یک ظاهر و یک باطنی دارند که اگر در اختیار تفکر ارزشی و دینی باشد می تواند مفید باشد و اگر در اختیارتفکر استعمار و استبداد جهانی باشد، خطرات بسیار زیادی را دارد.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور، با بیان اینکه در شبکه های اجتماعی حجم زیادی از دیتای مردم به صورت کاملا آشکار و واضح در اختیار افراد قرار می گیرد، گفت: ستقلال کشورمان درفضای مجازی مخدوش است، چرا باید یک شرکت آمریکایی و صهیونیستی به ما بگوید چه نرم افزاری را استفاده کن وچه نرم افزاری را استفاده نکن؟

وی، ایجاد التهابات اقتصادی در بازار را از مضرات شبکه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در بخش شبکه ملی اطلاعات استقلال کشور و اعمال قدرت حاکمیت بر آن و بحث اقتصاد مبتنی بر فضای دیجیتال کشور مورد توجه قرار گرفته است.

جاویدنیا، با انتقاد از اینکه چرا باید فارغ التحصیل بیکار کامپیوتر در کشور داشته باشیم و نخبگان آنها به کشورهای دیگر مهاجرت کنند، با بیان اینکه جوانان هندی سال گذشته از محل صادرات نرم افزار ده برابر صادرات نفتی کشورمان درآمد زآیی داشتند، موتور جستجوی ملی را از موارد واجب کشورمان دانست و اظهار کرد: اگر موتور جستجوی داخلی راه اندازی کنیم مجبور نخواهیم شد ،روزانه یک میلیارد تومان بابت تبلیغات داخل کشور بدون پرداخت مالیات به گوگل بدهیم.

وی، با بیان اینکه تا صحبت از فیلتر تلگرام می شود، مردم به گروگان گرفته می شوند و می گویند با فیلتر تلگرام چند هزار شغل از بین می رود، گفت: کدام شغل؟ بر مبنای کدام آمار؟ چند درصد کسانی که در تلگرام کار می کنند فعالیت سالم اقتصادی دارند که بتوانیم اسمش را شغل بگذاریم؛ آیا مشروب فروشی، فروش سلاح و لوازم جنسی شغل است؟

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور، تعداد زیاد پرونده های طلاق و فساد را ناشی از استفاده نادرست از تلگرام وشبکه های خارجی دانست و یادآور شد: خانواده هیچ شخصی  از فساد پنهان این شبکه ها مصون نیستند.

وی در ادامه با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: براساس محاسبات صندلی هر مسئول در جمهوری اسلامی ایران با تقدیم  ۷۲ شهید به دست آمده است و خداوند نبخشد مسئولی را که می تواند کاری انجام بدهد، ولی انجام نمی دهد. چرا باید در روستایی که آب، برق، راه و تلویزیون ندارد، اینترنت پرسرعت برده شود؟.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در پایان تصریح کرد: حضور هوشمندانه در فضای مجازی را باید از منافقین و عربستان سعودی یاد بگیریم .

  • منبع خبر : خبرگزاری حوزه