ارتباط با خدمات دهنده‌های جهانی مانند گوگل، و نیز تمامی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی همچنان قطع است.اختلال اینترنت در سراسر کشور که از دو روز گذشته(۲۵ آبان ۹۸) آغاز شده، همچنان ادامه دارد و در نتیجه، اکثریت ارتباطات، فعالیت‌ها و کسب و کارهای مرتبط با تعطیلی مواجه شده‌اند، از جمله تاکسی‌های اینترنتی تا چندین ساعت […]

ارتباط با خدمات دهنده‌های جهانی مانند گوگل، و نیز تمامی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی همچنان قطع است.اختلال اینترنت در سراسر کشور که از دو روز گذشته(۲۵ آبان ۹۸) آغاز شده، همچنان ادامه دارد و در نتیجه، اکثریت ارتباطات، فعالیت‌ها و کسب و کارهای مرتبط با تعطیلی مواجه شده‌اند، از جمله تاکسی‌های اینترنتی تا چندین ساعت عملا از دسترس خارج شدند و امکان استفاده از خدمات آنها برای ساعت‌ها منتفی شد.
این وضعیت امروز ۲۷ آبان نیز همچنان باقی است.

این اختلال شامل همه سرویس‌دهنده‌های اینترنت ثابت و همراه، از جمله تمامی اپراتورهای موبایل می‌باشد. در نتیجه، دسترسی به تمامی سایت‌ها و خدمات شبکه اینترنت قطع گردید.

البته پس از چند ساعت، به تدریج کمی از این محدودیت کاسته شد و در محدوده شبکه اینترنت ملی (شبکه ملی اطلاعات) دسترسی به برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها آزاد شد، در حالی که تا لحظه تنظیم این خبر، ارتباط با خدمات دهنده‌های جهانی مانند گوگل، و نیز تمامی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی همچنان قطع است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری دلیل قطع اینترنت را “مسائل امنیتی” عنوان کرد. وی با تاکید بر اینکه تصمیم برای قطع اینترنت هیچ ارتباطی به اپراتورها ندارد، افزود: تصمیم برای قطع اینترنت توسط دستگاه‌های امنیتی گرفته شده است.
گفتنی است این موضوع، به دنبال بروز برخی اعتراضات نسبت به قیمت جدید بنزین در کشور ایجاد شده است.

مطابق این گزارش، وی زمان اتصال اینترنت را “نامعلوم” دانست.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایتنا