گوگل تصمیم گرفته است برای ارتقاء کیفیت محتوای مورد ارائه در موتور جست‌وجوی خود بار دیگر شیوه‌های جمع‌آوری داده را بازبینی کند. امروزه تقریبا تمامی مشاغل و صنایع مرتبط با دنیای دیجیتال به گوگل وابسته است. به طوری که همه روزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای دسترسی به هر منبع اطلاعاتی از طریق گوگل […]

گوگل تصمیم گرفته است برای ارتقاء کیفیت محتوای مورد ارائه در موتور جست‌وجوی خود بار دیگر شیوه‌های جمع‌آوری داده را بازبینی کند.

امروزه تقریبا تمامی مشاغل و صنایع مرتبط با دنیای دیجیتال به گوگل وابسته است. به طوری که همه روزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای دسترسی به هر منبع اطلاعاتی از طریق گوگل به جست‌و‌جو می‌پردازد. این چنین جایگاهی مسئولیت بسیار سنگینی را برای گوگل ایجاد کرده است و دست‌اندرکاران این شرکت بزرگ فناوری ملزم هستند تا علاوه بر تامین تمامی نیازهای اطلاعاتی کاربران، ایمنی میلیاردها سیستم متصل به خود را نیز حفظ کند.

چک کردن داده‌های اطلاعاتی موجود در گوگل به هیچ‌ عنوان کار ساده‌ای نیست و برای بررسی تنها بخش کوچکی از منابع در دسترسی این موتور جست‌و‌جو باید تیم‌های چند نفره از مهندسان به صورت مداوم و با تلاش زیاد به کار پرداخته و پس از ساعت‌ها نتیجه مورد نظر خود را بدست آوردند. دلیل این حجم بالای کار وجود الگوریتم‌های پیچیده در موتور جست‌و‌جوی گوگل است.

گوگل مجددا در مورد شیوه‌های گردآوری تحقیق می‌کند

بازنگری در شیوه‌های جمع‌آوری داده در موتور جستوی گوگل

البته با وجود چنین پیچیدگی‌هایی باز هم در مواردی هکرها به حمله به پایگاه‌‎های اطلاعاتی گوگل امنیت سایبری هزاران کاربر در فضای مجازی را به خظر می‌اندازند. وجود همین حفره‌های امنیتی در موتور جست‌و‌جوی گوگل سبب شده تا این ابزار پرکاربرد اینترنتی بارهای از سوی نهاد‌های امنیتی هشدار دریافت کند و حتی در مواردی سازمان‌های بین‌المللی نظیر کمیسیون اروپا برای گوگل جریمه‌‎های مالی سنگینی را در نظر گرفته‌اند.

اخیرا نیز نمایندگان کشورهای مختلف در کمیسیون اروپا بار دیگر تذکری را در جهت ارتقاء امنیت تبادل داده در گوگل به مدیران این شرکت داده‌اند. از همین رو مدیران گوگل تصمیم دارد مجددا درباره‌ی شیوه‌های جمع‌آوری داده در موتور جست‌و‌جوی Google تحقیق  و در صورت نیاز به طور کلی روش‌های قبلی را بازنویسی کنند.

گوگل مجددا در مورد شیوه‌های گردآوری تحقیق می‌کند

بدون شک مسئولان شرکت گوگل منافع گسترده خود در ارتباط با کشورهای اروپایی را در نظر گرفته و برای جلوگیری از پرداخت میلیون‌ها دلار جریمه تلاش می‌کنند تا سیاست‌های مورد نظر دولت‌مردان این کشورها را محقق سازند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان