جدیدترین آمار رگولاتوری نشان می‌دهد تعداد کاربران اینترنت در ایران به ۶۷ میلیون نفر رسیده است که البته بیشترین سهم این ارتباط به اینترنت همراه مربوط می‌شود. بر اساس جدیدترین آماری که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از شرایط حوزه ICT کشور منتشر شده است، تا پایان شهریور ۹۸ تعداد کاربران اینترنت باندپهن به […]

جدیدترین آمار رگولاتوری نشان می‌دهد تعداد کاربران اینترنت در ایران به ۶۷ میلیون نفر رسیده است که البته بیشترین سهم این ارتباط به اینترنت همراه مربوط می‌شود.

بر اساس جدیدترین آماری که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از شرایط حوزه ICT کشور منتشر شده است، تا پایان شهریور ۹۸ تعداد کاربران اینترنت باندپهن به ۶۷ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴ نفر رسیده است. از این میزان فقط ۴ میلیون و ۶۹ هزار و ۲۲۷ نفر به عنوان مشترک اینترنت ثابت از طریق فناوری‌هایی چون ADSL و یا فیبر محسوب می‌شوند. به طور کلی حدود ۶۳ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۷۷۷ نفر از این میزان، مشترکان اینترنت همراه هستند که رقم قابل توجه‌ای است.

کاهش کاربران اینترنت ثابت

آمار رگولاتوری تا پایان شهریور سال جاری نشان می‌دهد ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۸۱٫۴۸ درصد است که از این بین ۷۶٫۵۸ درصد به ضریب نفوذ اینترنت موبایل و فقط ۴٫۹ درصد به ضریب نفوذ اینترنت ثابت مربوط می‌شود. بررسی کارشناسان این حوزه نشان می‌دهد روند نفوذ اینترنت ثابت در کشور کاهش پیدا کرده است؛ چراکه ضریب نفوذ اینترنت ثابت تا پایان سال ۹۷ حدود ۱۲٫۵ درصد بوده و حالا که بیش از نیمی از سال ۹۸ گذشته است این آمار فقط ۴٫۹ درصد است.

طبق آمار، بر خلاف اینترنت ثابت شاهد افزایش روند رشد نفوذ اینترنت موبایل در کشور هستیم که این میزان بیش از ۷۶ درصد برآورد شده است. طبق آمارهای منتشر شده از این میزان، ۹۳٫۹ درصد کاربران برای اتصال به اینترنت موبایل از فناوری نسل سوم (۳G) و نسل چهارم (۴G) تلفن همراه بهره می‌برند. همچنین فقط ۵٫۸۸ درصد کاربران از فناوری DSL استفاده می‌کنند و فقط کمتر از ۱ درصد از کاربران برای اتصال به اینترنت از فناوری FTTX برخوردار هستند.