امروز آخرین روزی است که واتس‌اپ از نسخه‌های قدیمی اندروید، آی‌او اس و همچنین ویندوزفون پشتیبانی می‌کند. واتس‌اپ به عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان بعد از انتشار بیانیه های مکرر، بارها به کاربران گوشی های مبتنی بر سیستم عامل ویندوزفون و همچنین نسخه های قدیمی اندروید و آی او اس (iOS) […]

امروز آخرین روزی است که واتس‌اپ از نسخه‌های قدیمی اندروید، آی‌او اس و همچنین ویندوزفون پشتیبانی می‌کند.

واتس‌اپ به عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان بعد از انتشار بیانیه های مکرر، بارها به کاربران گوشی های مبتنی بر سیستم عامل ویندوزفون و همچنین نسخه های قدیمی اندروید و آی او اس (iOS) هشدار داده بود که تنها تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی قادر خواهند بود از این پیام‌رسان استفاده کنند و بعد از آن قطع خواهد شد.

این شرکت زیرمجموعه فیس‌بوک پیشتر نیز اعلام کرده بود که پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل‌های موبایلی همچون اندروید ۲.۳.۷ و همچنین ios ۷و نسخه‌های قبل از آن را نیز متوقف خواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت Neowin، کاربران گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوزفون بدین ترتیب مجبور خواهند بود به سمت و سوی خریداری و استفاده از گوشی‌های اندرویدی و iOS روی بیاورند.

بدین ترتیب امروز، ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی، آخرین مهلت واتس‌اپ برای پشتیبانی از نسخه های مذکور است بنابراین کاربران به منظور استفاده از این اپلیکیشن پیام رسان و بک‌آپ گرفتن از اطلاعات و مکالمات خود در پلتفرم واتس‌اپ تنها تا پایان امروز فرصت دارند، با مراجعه به فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور واتس‌اپ خود را آپدیت کنند و با دریافت و دانلود آخرین نسخه به روزرسانی شده از پاک شدن و از بین رفتن اطلاعات قبلی و مورد نیاز خود جلوگیری کنند.

کارشناسان فعال در حوزه فناوری به کاربران گوشی‌های هوشمند که از پیام رسان واتس‌اپ استفاده می کنند، هشدار داده و توصیه کرده‌اند که همین امروز تا قبل از پایان پشتیبانی واتس‌اپ از نسخه‌های مذکور و قدیمی، آن را آپدیت کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا