سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب معانی و مفاهیم طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی خبر داد. سیده فاطمه ذوالقدر ، در خصوص بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در جلسه امروز طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و  ساماندهی پیام […]

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب معانی و مفاهیم طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر ، در خصوص بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در جلسه امروز طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و  ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی را با هدف صیانت از فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی افزود: ما در جلسه امروز معانی و مفاهیم این طرح را به تصویب رساندیم. برای مثال در این طرح پیام رسان اجتماعی این گونه تعریف می‌شود که سامانه‌های کاربرگ محور فراهم کننده بستر تعاملات اجتماعی برای برقراری ارتباط میان فردی یا گروهی از طریق تبادل انواع محتواهای یک یا چند رسانه‌ای.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بر اساس تعریف این طرح پیام رسان داخلی پیام رسانی است که تمام سرمایه آن به شخصی است که تنها دارای تابعیت ایرانی بوده و فعالیت آن مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد. بر اساس تعریفی که این طرح از صیانت از داده دارد جلوگیری از هر گونه افشا، بهره برداری و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مربوط به کاربران و محتوای آثار دیداری، شنیداری و نوشتاری را می‌توان در این خصوص مورد توجه قرار داد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا