وزیر کشور گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی جزء موارد نگران کننده است. عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه  یکصد و بیست و هشتمین شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع تایید و تاکید به استفاده مثبت و مناسب از فضای مجازی است. وی ادامه داد: در این زمینه گزارشی در مورد عملکرد فضای مجازی تهیه و […]

وزیر کشور گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی جزء موارد نگران کننده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه  یکصد و بیست و هشتمین شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع تایید و تاکید به استفاده مثبت و مناسب از فضای مجازی است.

وی ادامه داد: در این زمینه گزارشی در مورد عملکرد فضای مجازی تهیه و به یک کارگروه ارجاع شده است تا بتوانند با اعمال سیاستها،  روشها و اقدامات مناسب به کاهش تاثیرگذاری فضای مجازی در زمینه آسیبهای اجتماعی و استفاده مطلوب از آن و ساماندهی این مهم اقدام کنند.

رحمانی فضلی گفت: همچنین در نشست امروز  موضوع نهادهای دینی، همکاری و تاثیرگذاری آن‌ها در حوزه های آسیب های اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر کشور افزود: بر اساس گزارش و نظرسنجی های و پیمایش علمی انجام شده، تاثیرات این گونه نهادها در حوزه اجتماعی بسیار بالا و ارزشمند  است.

رحمانی فضلی گفت: مباحث آسیب‌های اجتماعی در حوزه تربیتی نیز قرار است در کارگروهی مورد بررسی قرار گیرد تا از این ظرفیت بزرگ در نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش و در مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در این کارگروه روش های علمی مشخص خواهد شد زیرا کماکان ما متعقد هستیم که موضوع آسب های اجتماعی را فقط به صورت اجتماعی می شود حل و فصل و ساماندهی کرد.

رحمانی گفت: در این ارتباط بهترین روش در حوزه اجتماعی این است که به صورت پیشگیرانه  عمل کنیم و اگر بتوانیم با این روش مبتنی بر  اجتماعی کردن موضوع مساله را پیش ببریم،  قطعا موفق خواهیم شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا