پس از رسوایی‌های پیاپی فیسبوک، مارک زاکربرگ قصد دارد تا با تغییر مواضع خود اعتماد کاربران را به دست آورد. مدیر عامل شرکت فیسبوک سعی دارد تا مردم را از هدف اصلی خود باخبر سازد و باری دیگر اعتماد آن‌ها را جلب کند. در طی صحبت‌های اخیر این شخص، او اعلام کرد: “ هدف من […]

پس از رسوایی‌های پیاپی فیسبوک، مارک زاکربرگ قصد دارد تا با تغییر مواضع خود اعتماد کاربران را به دست آورد.

مدیر عامل شرکت فیسبوک سعی دارد تا مردم را از هدف اصلی خود باخبر سازد و باری دیگر اعتماد آن‌ها را جلب کند. در طی صحبت‌های اخیر این شخص، او اعلام کرد: هدف من برای یک دهه آینده این نیست که محبوب باشم، بلکه این است که دیگران درکم کنند وی همچنین افزود: برای آن که بتوانم اعتماد مردم را به خود جلب کنم، آن‌ها نیاز دارند تا هدف من را بشناسند”. مارک زاکربرگ این سخنان را در حالی گفت که شهرتش را در طی ماه‌های اخیر به شدت از دست داده است. این شرکت با رسوایی‌های پیاپی به دلیل عدم وجود امنیت اطلاعات کاربران و تقلا برای مقابله با اتهامات خود، کاربران و قانون‌گذاران را به شدت عصبی کرد. در ادامه صحبت‌ها این فرد تلاش بیهوده خود را برای راضی نگه داشتن مردم  دلیل بخشی از مشکلات خود دانست و گفت: ما معمولا عقاید خود را به درستی بیان نمی‌کنیم چرا که نگرانیم افراد از ما دلخور شوند. این امر در ابتدا باعث واکنش‌های احساسی خوب از سوی کاربران بود که رفته رفته با مشکل مواجه شد . در نتیجه بر طبق گفته‌های این شخص به نظر می‌آید که شرکت فیسبوک قصد دارد مسیر همیشگی خود را طی کند، ولی این بار دیگر به احساسات کاربران خود اهمیتی نمی‌دهد.

تلاش فیسبوک برای بازگرداندن اعتماد کاربران

اهداف آینده فیسبوک

روند کاری برنامه، همانند گذشته، ردیابی موتور جست‌و‌جو کاربران است تا بتواند تبلیغات مرتبط به آن را برای کاربران ارسال کند. منتقدین معتقدند که تبلیغات هدفمند این چنینی با نظارت و جاسوسی همراه است، اما زاکربرگ می‌گوید: ما به کسب و کار‌های کوچک این امکان را می‌دهیم که موقعیتی مناسب و رو به رشد را به دست بی‌آورند. با وجود چنین تبلیغاتی مسئولین فیسبوک می‌توانند فضای مجازی مجهز به سیستم پیام‌رسانی را رایگان در اختیار کاربران خود قرار دهند. واضح است که مارک زاکربرگ تلاش دارد تا اقدامات شرکت را پشت سایه خیرخواهی برای کسب و کار‌های کوچک پنهان کند و باری دیگر کاربران از دست رفته خود را بازگرداند. یکی از مشکلات دیگر این شرکت رمزگذاری آن است که سازمان‌های حقوقی همواره از آن درخواست کرده‌اند تا به برنامه افزایش رمزگذاری امنیتی خود پایان دهد. به گفته مسئولین فدرال سازمان‌های حقوقی نیاز دارند تا به اطلاعات مجرمان پرونده‌های سوءاستفاده از کودکان دسترسی پیدا کنند، اما زاکربرگ مدعی است که او بر پای رمزگذاری خود می‌ایستد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان