نتایج یک بررسی نشان می‌دهد ۴۰ درصد از کاربران اپلیکیشن‌های اجتماعی، اطلاعات شخصی خود را در محیط این برنامه‌ها به اشتراک می گذارند. ۶۶ درصد از زنان کاربر اپلیکیشن‌های اجتماعی که برای آشنایی با دیگر افراد و دوست یابی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می گویند احساس می‌کنند افراد فعال در برنامه‌های یادشده قابل اعتماد هستند […]

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد ۴۰ درصد از کاربران اپلیکیشن‌های اجتماعی، اطلاعات شخصی خود را در محیط این برنامه‌ها به اشتراک می گذارند.

۶۶ درصد از زنان کاربر اپلیکیشن‌های اجتماعی که برای آشنایی با دیگر افراد و دوست یابی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می گویند احساس می‌کنند افراد فعال در برنامه‌های یادشده قابل اعتماد هستند و این در حالی است که این اعتماد بی پایه می‌تواند امنیت افراد یادشده را به طور جدی به خطر بیندازد.

همچنین ۶۳ درصد از افرادی که از سال ۲۰۰۰ به این سو متولد شده اند نیز گفته اند برای افشای اطلاعات خصوصی خود در محیط اپلیکیشن های مذکور اقدام می‌کنند.

بررسی یادشده که توسط موسسه نورتون لایف لاک انجام شده، نشان می دهد دانش عمومی در مورد خطرات استفاده از اپلیکیشن های همراه و امکان افشای اطلاعات از طریق آنها پایین است و باید در این زمینه اطلاع رسانی‌های بیشتری انجام شود.

همین تحقیق که در هند انجام شده نشان می‌دهد ۵۵ درصد از ساکنان شهرهای بزرگ در این کشور از اپلیکیشن‌های مذکور به طور جدی برای آشنایی با افراد غریبه استفاده می‌کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس