در پی تعطیلی مراکز آموزشی، مهدی انجیدنی مدیر «گپ» از آمادگی این پیام‌رسان برای ارائه بستر آموزش مجازی دانش‌آموزان خبر داد. پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها دور افتادن بچه‌ها از تحصیل است، که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن فناوری‌های ارتباط جمعی این […]

در پی تعطیلی مراکز آموزشی، مهدی انجیدنی مدیر «گپ» از آمادگی این پیام‌رسان برای ارائه بستر آموزش مجازی دانش‌آموزان خبر داد.

پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها دور افتادن بچه‌ها از تحصیل است، که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن فناوری‌های ارتباط جمعی این مشکل برطرف شده و حالا معلمان با اشتراک گذاشتن فیلم‌های آموزشی در شبکه‌های اجتماعی همراه دانش‌آموزان خود در خانه هستند.

در این ایام برخی از کابران توییتری انتقادهایی به عدم قابلیت و توانایی پیامرسان‌های داخلی داشتند که مهدی انجیدنی مدیر پیام‌رسان گپ در پاسخ به این کاربران در حساب توییتری خود مطلبی را منتشر کرده است. 

انجیدنی در توییتر نوشت:

“بستر پخش زنده ۱toN (جهت کلاس درس) و بستر پخش زنده NtoN (کنفرانس تصویری) و تماس تصویری در پیام‌رسان‌های گپ و مداد (کودک) آماده است. رایگان
مشکل تامین سخت‌افزار و زیرساخت داشتیم که امیدوارم با همکاری ابرآروان و آسیاتک بتونیم تامین کنیم”

“امکاناتی نیز به Bot Platform از امروز اضافه شد تا توسعه‌دهندگان مختلف نیز بتوانند از بستر گپ برای توسعه بات‌هایی که دارای قابلیت پخش زنده باشند، نیز استفاده نمایند. ”

پیام‌رسان‌های «گپ» و «مداد» آماده ساخت بستر آموزشی برای دانش آموزان است

همچنین در ادامه این توییت، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن تشکر از گروه پیامرسان «گپ» در حساب شخصی خود نوشت:

“استفاده از پیام‌رسان به عنوان بستر ارتباطات برگزاری کلاس‌های درس نیز کاهش‌دهنده جابه‌جایی‌هایی غیرضروری است.

ممنون از تیم گپ برای این مسوولیت‌پذیری‌شان

استفاده فراگیر از آموزش الکترونیکی نیاز به زیرساخت مناسب دارد. ”

پیام‌رسان‌های «گپ» و «مداد» آماده ساخت بستر آموزشی برای دانش آموزان است

گفتنی است؛ با وجود ویروس کرونا این مهمان ناخوانده به کشورمان، به حتم بسیاری از فعالیت‌های که بیرون از خانه انجام می‌شد، تعطیل می‌شود که یکی از امور تعطیلی مراکز آموزشی است و احتمال می‌رود با گستردگی کرونا این تعطیلی به بانک‌ها و …. هم کشیده شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان