اطلاعاتی از کاربرد رایانش ابری و معنای آن در بستر اینترنت را مشاهده کنید. صفحه اینستاگرامی شرکت مخابرات ایران با انتشار پستی از قابلیت‌های رایانش ابری نوشت. بر اساس این پست، این رایانش که به عنوان «ابری با بارش هوش مصنوعی» نیز از آن یاد می‌شود، به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون نیاز […]

اطلاعاتی از کاربرد رایانش ابری و معنای آن در بستر اینترنت را مشاهده کنید.

صفحه اینستاگرامی شرکت مخابرات ایران با انتشار پستی از قابلیت‌های رایانش ابری نوشت. بر اساس این پست، این رایانش که به عنوان «ابری با بارش هوش مصنوعی» نیز از آن یاد می‌شود، به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به سخت افزار‌های گران قیمت، با استفاده از اینترنت و در بستر اینترنت بنا به نیاز خود این قابلیت‌های آن استفاده کرده و هزینه اش را پرداخت کند.

در ادامه متن و پست منتشر شده توسط صفحه اینستاگرامی شرکت مخابرات را مشاهده می‌کنید:

” عبارت cloud computing از دو کلمه رایانش (انجام محاسبات) و ابر (در کامپیوتر ابر نماد اینترنت است) تشکیل شده است؛ و در واقع منظور از آن، پیچیدگی‌های شبکه اینترنت می‌باشد که در زیر ابری پوشیده شده است و کاربر آن نیازی به دانستن این پیچیدگی ندارد!
رایانش ابری به مردم هر جامعه کمک می‌کند که بتوانند همانند آب و برق و گاز، بدون نیاز به سخت افزار‌های گران قیمت و فقط از طریق کامپیوتر و با بستر اینترنت هر کس بنا به نیازش از آن استفاده کند و بابت مصرفش هزینه پرداخت نماید.
فواید رایانش ابری:چابکی، امنیت، هزینه نگهداری پایین و چند کاربری بودن است. ”

رایانش ابری به چه معنا است و چه می‌کند؟

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان