موتور جست‌وجوی پرسش و پاسخ دینی با نام «امین» که بانک اطلاعاتی در حوزه علوم اسلامی است، راه اندازی شد. موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی (امین) یک سامانه اطلاعاتی هوشمند در حوزه علوم اسلامی است که با هدف دسترسی حداکثری مخاطبان به پرسش‌ها و پاسخ‌های دینی طراحی شده است. این موتور جستجوی هوشمند، با […]

موتور جست‌وجوی پرسش و پاسخ دینی با نام «امین» که بانک اطلاعاتی در حوزه علوم اسلامی است، راه اندازی شد.

موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی (امین) یک سامانه اطلاعاتی هوشمند در حوزه علوم اسلامی است که با هدف دسترسی حداکثری مخاطبان به پرسش‌ها و پاسخ‌های دینی طراحی شده است. این موتور جستجوی هوشمند، با جمع‌آوری اطلاعات از سایت‌ها و منابع دیجیتالی معتبر، بانک اطلاعاتی کاملی برای دسترس پرسش و پاسخ‌ها و مفاهیم دینی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با استفاده از این موتور جستجو، مخاطبان نباید دیگر نگران درک اصطلاحات تخصصی موجود در این حوزه باشند. چرا که مجموعه‌ای از تعاریف و معانی مرتبط با زبانی ساده و پوششی جامع بعنوان یکی از اجزاء موتور جستجوی امین در نظر گرفته شده است.

کاربران با جستجو در این موتور هوشمند، به درستی و به سرعت به پاسخ مورد هدایت می‌شوند و از وقت و هزینه خود به صورت بهینه استفاده خواهند کرد.

از آنجایی که مبنای بسیاری از سوالات در حوزه علوم اسلامی، با رساله عملی مراجع مرتبط می‌شود، این موتور جستجو به رساله عملی ۱۸ مرجع دسترسی دارد. علاوه بر این به دلیل وجود امکاناتظ مختلفی مثل فیلترینگ چندگانه موضوعی، نمایش کلیدواژه‌ها و موضوعات مرتبط با خواسته‌ی کاربر، نمایش سوالات مشابه و در دسترس قرار دادن لینک اصلی سوالات بمنظور ارجاع به پایگاه اصلی سوال، مخاطبان خود را با دست پری از اطلاعات بدرقه می‌کند.

همچنین کاربران به بانک اطلاعاتی تصویری شامل بیش از ۹ هزار فیلم موضوعی دسترسی دارند و توانند از این داده‌ها نیز در نتایج جستجو بهره ببرند.

این موتور جستجو در هنگام تایپ، عبارت‌های کامل را به کاربر پیشنهاد می‌دهد و نیز اشتباه تایپی را تصحیح می‌کند.

برخورداری از فضای کاربری هوشمند از ویژگی دیگر این موتور جستجو محسوب می‌شود. چرا که با شناسایی اصطلاحات فقهی در عبارت تایپ شده کاربر، آن‌ها را به سمت اطلاعات تکمیلی بیشتری هدایت می‌کند.

همه این امکانات باعث شده موتور جستجوی امین، یک سامانه تخصصی محسوب شود و انتظارات کاربران را در دفاتر مراجع تقلید، مراکز پاسخگویی به سوالات مخاطبان علوم اسلامی و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، بخوبی برآورد کند.

در حال حاضر استفتائات و رساله ۱۸ مرجع معظم تقلید شامل ۴۰ هزار مسئله و ۴۰ هزار استفتاء و همچنین ۵۴ هزار پرسش و پاسخ دینی موجود در وب از طریق موتور جستجوی امین در دسترس می‌باشد.

ویژگی‌های موتور جستجوی امین (aminsearch.com)

• جستجوی اختصاصی در مفاهیم، مسائل، استفتائات و پرسش و پاسخ‌های علوم اسلامی و انسانی (چند زبانه)

• جستجو بهینه با پیشنهاد عبارت هنگام تایپ کاربر

• جستجوی بهینه با تشخیص اشتباهات تایپی

• شناسایی هوشمند اصطلاحات فقهی و ارائه اطلاعات تکمیلی در مورد جستجوی کاربر

• امکان محدود کردن نتایج به پرسش و پاسخ و یا مسائل رساله‌های عملیه

• امکان جستجو و محدود کردن نتایج در استفتائات و مسائل یک مرجع خاص

• نمایش کلیدواژه ها، سوالات و مسائل مرتبط با هر سوال و مسئله‌ی جستجو شده

• امکان مشاهده لینک اصلی سوال و مراجعه به پایگاه اصلی

علاقه‌مندان جهت استفاده از موتور جستجوی امین می‌توانند به نشانی aminsearch.com مراجعه نمایند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان