معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه با ادامه توزیع بسته های رایگان اینترنت موافقت نشد، در دفاع از قیمت اینترنت گفت: نرخ پهنای باند در چند سال اخیر تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است. حمید فتاحی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه بنا به دلایلی با ادامه توزیع بسته های رایگان اینترنت […]

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه با ادامه توزیع بسته های رایگان اینترنت موافقت نشد، در دفاع از قیمت اینترنت گفت: نرخ پهنای باند در چند سال اخیر تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

حمید فتاحی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه بنا به دلایلی با ادامه توزیع بسته های رایگان اینترنت به کاربران موافقت نشد، گفت: اما با توجه به سبد مصرفی خانوار و هزینه های پهنای باند، در می یابیم که نرخ خدمات مخابراتی به ویژه پهنای باند در چند سال اخیر تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است که در مقایسه با دیگر خدمات و محصولات کمتر بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در شب های قدر چه تدابیری در نظر گرفته شده است، گفت : استفاده از محتوای شبکه ملی اطلاعات رشد قابل توجهی در چند سال اخیر داشته و عملا مشکل سرعت یا افت کیفیت اینترنت وجود ندارد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: ممکن است در برخی از نیازمندی ها در بستر اینترنت مشکلاتی ایجاد شود که عمدتا به دلیل افزایش غیرقابل پیش بینی مصرف در زمان شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی با اشاره به موضوع مناسک دینی و فضای مجازی به سخنان مقام معظم رهبری درباره مناجات مردم در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: رهبری اخیرا بر ضرورت حفظ مناجات رمضانیه به صورت خانگی و از طریق فضای مجازی تاکید کرده اند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت افزود : خانواده ها در این روزها ناچار به خانه نشینی شده اند و عملا جمع مذهبی و مناجات در ماه مبارک رمضان مانند سابق قابل برگزاری نیست. از این رو وزارت ارتباطات تلاش خود را برای برقراری ارتباط مردم با هیئت های مذهبی در روزهای شیوع ویروس کرونا متمرکز کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه وزارت ارتباطات پیش از ماه رمضان دو فضا را برای مخاطبان و علاقمندان هیئت های مذهبی و مناجات ایجاد کرد، ادامه داد: در ابتدا وبسایت www.mahafel.live ایجاد شد که امکان پخش مستقیم هیئت ها، با همکاری وزارت ارتباطات و بخش خصوصی فراهم شد. پس از مدتی نیز وبسایت «هیئت آنلاین» هم به بهره برداری رسید که به همین شیوه اما تخصصی تر هیئت های شاخص و پر مخاطب را تحت پوشش خود قرار داد.

وی درباره هزینه اینترنت مصرفی این دو وب سایت گفت : در استفاده از این وب سایتها ترافیک اینترنت به صورت یک دوم محاسبه می شود. یعنی هزینه اینترنت نصف سایر سایت ها خواهد بود. اما برای شب های قدر استفاده از این دو سایت رایگان است.

فتاحی تاکید کرد : در این دو وبسایت ۱۰ مورد از هیئت های منتخب کشور در شهرهای مختلف زنجان ، مشهد ، قم و … نمایش داده می شود و این امکان وجود دارد که هریک از مخاطبان با پیامک رایگان هیئت مورد نظر خود را به دیگران معرفی کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر