مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت: فضای مجازی مردم را به ستوه آورده و آنان را بدبخت کرده است، مسئولان باید فکری برای آن کنند چراکه جوانان از آسیب‌های فضای مجازی ایمن نیستند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت: فضای مجازی مردم را به ستوه آورده و آنان را بدبخت کرده است، مسئولان باید فکری برای آن کنند چراکه جوانان از آسیب‌های فضای مجازی ایمن نیستند.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اوحدی مدیرعامل سازمان فرهنگ هنری شهرداری تهران که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، نادانی و جهل را نخستین حالت بشر دانست و اظهار داشت: خداوند بشر را در حالی خلق کرد که نادان بوده و از هیچ‌چیزی اطلاعی نداشت و در جهل مطلق به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه خداوند ابزار آگاهی بخشی و دانایی به بشر را آفریده است، گفت: خداوند با فرستادن پیامبران در میان مردم، آنان را به سمت نور و روشنایی سوق داد، پیامبران نیز با داشتن کتاب و جهد درراه خدا امت خود را به‌سوی خداوند هدایت می‌کردند.

مرجع تقلید شیعیان نخستین معلم بشر را ذات حضرت حق دانست و ابراز کرد: پس از خداوند متعال پیغمبران الهی بودند که به هدایت بشر اقدام کردند، و مردم را از جهل و گمراهی نجات بخشیدند.

آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد: آدمی باید به‌گونه‌ای در این دنیای مادی زندگی کند که هیچ‌گاه خسرالدنیاوالآخره نباشد، چراکه هر روز در حال زیان دیدن است، و این مسئله زمانی از بین خواهد رفت که عمل صالح انجام داده و راه پیامبران را پیش روی خود قرار دهد.

وی با تأکید بر خدمت‌رسانی مسئولان به مردم اظهار داشت: مسئولان باید با احساس مسئولیت خود به حل مشکلات مردم و جوانان بپردازند و نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نباشند، و این در صورتی اتفاق می‌افتد که مسئولان جوانان مردم را فرزند و جوان خود حساب کنند و تنها به فکر خدمت به ایشان باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه خداوند پاداش انسان‌های نیکوکار را در نظر گرفته و به هیچ انسانی ظلم نمی‌کند، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز به دلیل مهربانی و دلسوزی که نسبت به امتش داشت از مقام بالاتری در میان سایر پیغمبران دارد، درنتیجه علما، مسئولان و خدمت گذاران نظام نیز در این صورت است که می‌توانند از جایگاه بالاتری برخوردار باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی در پایان با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت: فضای مجازی مردم را به ستوه آورده و آنان را بدبخت کرده است، مسئولان باید فکری برای آن کنند چراکه جوانان از آسیب‌های فضای مجازی ایمن نبوده و دشمن نیز برای آسیب رساندن از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم