عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مشکلات جامعه ما شنیدن وگوش دادن به سخنان بی اساس و شایعات است و اینکه هرموضوعی را شنیدیم و قبول کنیم درست نیست، شایعه در کشورمان زیاد است و یکی از دلایل آن فضای مجازی است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم جزءخوانی قرآن […]

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مشکلات جامعه ما شنیدن وگوش دادن به سخنان بی اساس و شایعات است و اینکه هرموضوعی را شنیدیم و قبول کنیم درست نیست، شایعه در کشورمان زیاد است و یکی از دلایل آن فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم جزءخوانی قرآن کریم که در شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به آیه 14 سوره اسراء اظهارداشت: فردای قیامت نامه عمل هر انسانی به وی داده می‌شود و گفته می‌شود این نامه عمل تو است و بخوان و خودت برای عملت کافی هستی.

وی با اشاره به حدیثی از رسول خدابیان کرد: انسان باید در همین دنیا خود را محاسبه کند و پیش از آنکه شما را بسنجند خودتان خود را بسنجید ودرآن روزی که همه مردم باطنشان برای اولیای الهی آشکار می شودآماده باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت آیه 36 سوره اسراء بیان کرد: به دنبال آنچه که علم نداری دنبال نکن، گوش و چشم و قلب روز قیامت مورد سؤال قرار می‌گیرد، درباره گوش سؤال می‌شود و درباره چشم و همچنین از دل سؤال می‌شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از مشکلات جامعه ما شنیدن وگوش دادن به سخنان بی اساس و شایعات است و اینکه هرموضوعی را شنیدیم و قبول کنیم درست نیست، شایعه در کشورمان زیاد است و یکی از دلایل آن فضای مجازی است.

حاج ابوالقاسم با قرائت حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) گفت: فاصله بین حق و باطل 4 انگشت است و آنچه با چشم ببینی حق است ولی گاهی می‌شنوی باطل‌های زیادی را.

وی با اشاره به آیه 72 سوره اسراء گفت: کسانی که در این دنیا چشم خود را بر حقایق می‌بندند و نمی‌بینند آنچه که باید ببنند و فردای قیامت نابینا محشور می‌شوند و این نابینایی، نابینایی دردناکی است.

استاد حوزه علمیه با قرائت آیه 9 سوره کهف بیان کرد: در این سوره داستان مردانی را می‌خوانیم که پس از 300 سال خواب بدن آن‌ها سالم می‌ماند، امام صادق (ع) در حدیثی فرمود خداوند استخوان و گوشت ما اهل بیت (ع) را برای زمین حرام کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 46 سوره کهف ادامه داد: مال وفرزندان زینت زندگی دنیا است اما آنچه شایسته دل بستن است مال و فرزندان نیست بلکه باقیات و صالحات هستند، همه اعمال ما باقیات و صالحات هستند که نماز خواندن وذکر گفتن و محبت اهل بیت (ع) از جمله باقیات و صالحات هستند.

مفسر قرآن کریم با قرائت حدیثی از امام صادق (ع) گفت: پس از مرگ انسان چند چیز از وی به عنوان باقیات و صالحات باقی می‌ماند که فرزند صالح، قرآنی که از وی باقی مانده، خدمات صالح، درختی که نذر کرده و مردم از آن بهره مندند، آبی که جاری کرده وسنت حسنه ای که از وی باقی مانده است از جمله آن‌ها است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم