نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه دشمنان و بیگانگان از فرصت فضای مجازی برای نشر باورها و عقاید مسموم خود استفاده می‌کنند و این فضا را تبدیل به قتلگاهی برای نسل جوان ایرانی کرده‌اند.

غلامرضا منتظری در مورد مدیریت و اهمیت فضای مجازی گفت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب‌های فضای مجازی را بارها مطالبه کرده‌اند و فضای مجازی در نگاه مقام معظم رهبری آنقدر دارای اهمیت است که می فرمایند”اگر امروز رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می شدم.”

تهدیدات فضای مجازی را کنترل کنید

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت فضای مجازی باید به لحاظ کمی و کیفی مورد بررسی قرار بگیرد. امروزه دشمنان و بیگانگان از این فرصت برای نشر باورها و عقاید مسموم خود استفاده می‌کنند و این فضا را تبدیل به قتلگاهی برای نسل نوجوان و جوان در کشورهای مسلمان بویژه ایران اسلامی کرده‌اند. بر همین اساس لازم است مسئولان و متولیان اصلی فضای مجازی با همدلی و همراهی تحول نوینی در فضای مجازی ایجاد کنند تا از تهدیداتی که در این فضا وجود دارد٬ پیشگیری کنند.

موضوع فضای مجازی و مدیریت آن با “محوریت شبکه ملی اطلاعات” برنامه اصلی کمیسیون فرهنگی در سال جاری خواهد بود

وی در ادامه تاکید کرد: موضوع فضای مجازی و مدیریت آن با “محوریت شبکه ملی اطلاعات” برنامه اصلی کمیسیون فرهنگی در سال جاری خواهد بود. اقدامات اولیه این طرح با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شده است. امیدواریم تصمیماتی که در این خصوص گرفته می‌شود گام شایسته‌ای برای مدیریت فضای مجازی باشد. در این طرح مصادیق مجرمانه و محدودیت‌ها مشخص می‌شود و مسئولیت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در قبال آن تعیین می‌گردد. 

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: نشست‌های مختلفی با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در مورد مدیریت فضای مجازی برگزار شده و جزئیات این طرح مورد بررسی قرار گرفته است.طرح شبکه ملی اطلاعات یک گام اولیه برای مدیریت فضای مجازی است و باید ادامه داشته باشد. این شبکه مسیر حرکت را مشخص کرده و امیدواریم در گام‌های بعدی شامل تکامل این طرح باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: در مدیریت فضای مجازی فاصله بسیار با ایده آل‌ها داریم. حتی مقام معظم رهبری از بی مدیریتی فضای مجازی رضایت ندارند و بارها در حوزه کمی و کیفی تولیدات فضای مجازی بسیار تاکید کرده‌اند. به طوری که هر کسی که به دنیای فضای مجازی رجوع می‌کند باید بتواند نیازهای اساسی خود را دریافت کند٬ به گونه‌ای که باورها و اعتقادات مخاطبان خدشه‌دار نشود.

بیشتربخوانید:

  • کمیتۀ مشترک تدوین طرح‌های مورد نیاز مدیریت فضای مجازی تشکیل شود
  • شبکه های اجتماعی که امکان نظارت ندارند، محدود شوند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: با جوانان مستعد و سخت کوشی که کشور دارد رسیدن به برترین‌ها امکانپذیر است. برای مدیریت فضای مجازی باید از ظرفیت جوانان کشور استفاده کنیم./

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت