مایکروسافت اعلام کرده است که کاربران ویندوز 11 می‌توانند برنامه‌های اندرویدی خود را همانند سایر برنامه‌های نصب شده در سیستم‌عامل اجرا کنند.

برای نشان دادن این ویژگی، مایکروسافت برنامه اندروید TikTok را مستقیماً از منوی استارت راه‌اندازی کرده و مانند هر برنامه دیگری از جمله ویژگی جدید  Snap Group Windows از آن پشتیبانی کرد.

مایکروسافت با Amazon Appstore همکاری کرده است تا به سرعت کاتالوگ گسترده‌ای از برنامه‌های اندرویدی را برای کاربران ویندوز ۱۱ به ارمغان بیاورد. این مشارکت به کاربران ویندوز ۱۱ امکان دسترسی به بازی‌ها و مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی را خواهد داد.

درباره اینکه مایکروسافت چگونه اندروید را بر روی زیرسیستم ویندوز راه‌اندازی می‌کند، اطلاعات زیادی در دست نیست، اما آن‌ها گفتند که با اینتل همکاری می‌کنند تا از ویژگی Bridge Technology اینتل استفاده کنند.

تکنولوژی Intel Bridge یک کامپایلر زمان اجرا برای فعال کردن برنامه‌هایی که در دستگاه‌های مبتنی بر x86 مانند برنامه‌های تلفن همراه مبنتنی بر اندروید اجرا نمی‌شوند. اینتل معتقد است که این فناوری مهم بوده و برای پشتیبانی از همه سیستم‌عامل‌های x86 طراحی شده است. پس از کامپایلر زمان اجرا، Intel Bridge به عنوان مترجم عمل کرده و کدهای کامپایل شده را برای کار در ویندوز ۱۱ تبدیل می‌کند.

این ویژگی باعث می‌شود برنامه‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ اجرا شوند. مایکروسافت می‌گوید که  قصد دارند اواخر امسال این ویژگی را به ویندوز ۱۱ بیاورند و احتمالاً برای آزمایش این ویژگی در نسخه پیش نمایش Windows Insider در دسترس خواهد بود.

  • منبع خبر : بلفینگ کامپیوتر