تنها ۲۴ ساعت پس از پایان انتخابات ۱۴۰۰ پلتفرم های غربی به سانسور گسترده پست های مرتبط با رئیس جمهور منتخب و تصاویر حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی پرداختند.

سیدعلیرضا آل داوود کارشناس رسانه و فضای مجازی در یادداشتی نوشت:

تنها ۲۴ ساعت از پایان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ، اینستاگرام با استناد به قوانین داخلی آمریکا در داخل مرزهای جغرافیایی ما، پست های مرتبط با آقای رئیسی و تصاویر شهید حاج قاسم سلیمانی را پاک و مخاطب را تهدید به حذف اکانتش می کند.

درست طی سال های گذشته که خطرناکترین نوع نفوذ (نفوذ جریانی) به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور اتفاق افتاده، می توان به جای جای فضای مجازی و نقش آن در یک جنگ شناختی ترکیبی گسترده بر ضد مردم ایران اشاره کرد.

در کنار دستگیری جاسوس های دشمن در داخل می بینیم جریان تحریف با کمک دشمن به واسطه فضای مجازی ول، رها شده، بی ضابطه و بی قانون شبکه سازی کرده و در حال ایجاد اختلال شناختی ادراکی و محاسباتی در مدیران، مسئولان و مردم است.

این میزان تحقیر ملت در شبکه های اجتماعی و پیامرسان های خارجی در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود و اینکه با ما در داخل کشورمان با قوانین آمریکا برخورد می شود، نامش چیزی جز استعمار فرانو و کاپیتولاسیون مجازی نیست.

حضور هوشمند ما نیز با فیلترینگ حبابی و انواع فناوری های محدود کننده توسط صاحبان پلتفرم های خارجی به حداقلی ترین اثر شناختی اش در داخل رسیده است که در انتخابات ریاست جمهوری گوشه هایی از آن را دیدیم.

متاسفانه امروز در کشور و در فضای مجازی به خصوص پلتفرم ها مدیریت و دسترسی برای صیانت از مردم به خصوص کودکان و نوجوانان به اندازه ادمین یک گروه تلگرامی نیست و ۵ حمله تروریستی برآمده از فضای مجازی به خصوص ۳ فتنه ۸۸، ۹۶ و ۹۸ و از همه خطرناک تر استحاله نرم مردم با انواع اخبار جعلی و محتواهای تولیدی هدفمند نشانه های این رهاشدگی است.

خوب است یکبار قانون GDPR اتحادیه اروپا، راهکارهای صیانتی این اتحادیه برای نوجوانان و مردم، حکمرانی رسانه ای و سایبری آلمان، کره جنوبی، انگلیس، آمریکا و اخیرا ترکیه را جستجو کنیم و ببینیم در شرایط جنگ شناختی ترکیبی چطور از خود و نسل شان برای آینده و پیشرفت شان در این نزاع تمدنی همه جانبه صیانت می کنند.

به گزارش تسنیم؛ اقدام مغرضانه و غیر قانونی پلتفرم های خارجی در سانسور محتوای رئیس جمهور منتخب، در زمان شهادت فرماندهان جبهه مقاومت اسلامی: حاج قاسم سلیمانی، شهادت شهید فخری زاده، سرلشگر شهید حجازی و همچنین در جریان جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز تکرار شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این حرکت های تروریستی آمریکا واکنش نشان دادند و با پست‌های مختلفی ابراز همدردی خود را نشان دادند ولی متأسفانه این پست‌ها به‌صورت گسترده در فیس‌بوک و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه حذف شد و این مسئله واکنش شدید کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم