رئیس رویداد پیام رسانهای داخلی گفت: رویداد نوآورانه پیام رسان پیام آورد با هدف شناسایی جوانان نخبه و و تیمهای خلاق برگزار میشود. نشست خبری جلسه سیاست گذاری رویداد نوآورانه پیام رسانی پیام آورد روز گذشته با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فتاحی معاون وزیر ارتباطات،رسول جلیلی عضو شوایعالی فضای […]
رئیس رویداد پیام رسانهای داخلی گفت: رویداد نوآورانه پیام رسان پیام آورد با هدف شناسایی جوانان نخبه و و تیمهای خلاق برگزار میشود.
نشست خبری جلسه سیاست گذاری رویداد نوآورانه پیام رسانی پیام آورد روز گذشته با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فتاحی معاون وزیر ارتباطات،رسول جلیلی عضو شوایعالی فضای مجازی، سعید سهراب پور رئیس رویداد نواورانه پیام آورد، رئیس مرکز ملی فضای مجازی حسین قمری رئیس مسابقات فن آورد در بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.
در این نشست، سعید سهراب پور رئیس رویداد پیامرسانهای داخلی گفت: این رقابت با حضور صاحبان پیام رسانها در دو مرحله اینترنتی و حضوری برگزار میشود مرحله اول این رقابت ارائه سوالات اینترنتی و مرحله دوم سوالات حضوری است.
وی با بیان اینکه برای توسعه پیام رسانها باید زیر ساختهای آن فراهم باشد، گفت: در سال های اخیر افراد متخصص و خلاق در این حوزه ایده هایی را ارائه کرده اند.
سهرابپور عنوان کرد: این رقابت با حضور صاحبان پیام رسانها در دو مرحله اینترنتی و حضوری برگزار میشود.
سهرابپور گفت: مرحله اول این رقابت ارائه سوالات اینترنتی و در مرحله دوم که مرحله سوالات حضوری است، توانمندیهای منتخبان راستی آزمایی میشود.
وی افزود: برترینهای نهایی این دوره در اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار میشوند.
در ادامه رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: به دلیل گسترش پهنای باند و ارتقا نسلهای جدید ارتباطی، برنامههای متعهدی در راستای تسهیل فضای ارتباطی در اختیار مردم قرار گرفته است.
عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به کسب و کارهای مختلف در بسترهای ارتباطی اظهار کرد: در سالهای اخیر بسیاری از فعالیتها و کسب و کارها و در امور آموزشی، فرهنگی و رسانهای به کمک پیام رسانها انجام میشود.
وی درباره استقبال مردم از پیام رسانها گفت: استفاده از این بسترهای ارتباطی فراتر از حد انتظار بود و درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور درحال استفاده از خدمات رایگان پیام رسانها هستند.
جلیلی با اشاره به ایده جوانان در این مسابقه اظهار داشت: اکنون تلاشهای متنوعی در کشور برای ارائه خدمات پیام رسانی همانند نمونههای خارجی شده است و اکنون این رقابتها در داخل کشور و طی یک برنامه انجام میشود.
عضو شورای فضای مجازی با اشاره به هدف این رقابت گفت: این جشنواره با هدف جلب اعتماد مردم برگزار میشود و این موضوع یکی از مهمترین اهداف ما است کارشناسان حوزه پیامرسانهای داخلی این نتیجه رسیدند که نخبگان و نوآوران به همراه شرکتهای دانش بنیان میتوانند این حوزه را گسترش دهند.
همچنین در ادامه این مراسم محمد حسین قمری رئیس مسابقه تخصصی پیام آورد گفت: ثبت نام در مسابقه آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد.
رئیس مسابقه تخصصی پیام آورد گفت: این مسابقه در ۳ حوزه طراحی، مدیریت و برنامه نویسی برگزار میشود. در هربخش از ۳ نفر تقدیر میشود و نفر اول ۶ میلیون، نفر دوم ۳ میلیون و نفر سوم یک میلیون تومان دریافت میکنند.
حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیر بخش پیام رسانهای وزارت ارتباطات نیز گفت: پیام رسانهای طلاگرام و هاتگرام تا پایان آذر ماه مهلت دارند که تاییدیه لازم را دریافت کنند؛ این ۲ برنامه توسط شرکتهای دانش بنیان داخلی و با بهره گیری از تلگرام طراحی شده است.
وی افزود: در سند شورایعالی فضای مجازی به ابعاد فنی، اجتماعی، کسب و کارها، حقوقی و حریم خصوصی توجه شده است و توجه به این محورها سبب میشود تا کاربران آسوده خاطر باشند.
معاون وزیر ارتباطات گفت: رویدادی که با حضور نخبگان و دانشگاهیان برگزار میشود میتواند سبب حرکت به سمت ایدههای نو در بخش پیام رسانها شود و با حرکت به به سمت ایدههای خلاقانه میتوانیم موفق شویم.
- منبع خبر : خبرگزاری فارس
Sunday, 17 November , 2024