رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه فیلترینگ و اقدامات سلبی نتیجه ندارد، تاکید کرد: کاربران ایرانی برای استفاده از پیامرسانهای بومی باید اقناع شوند. به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فتاحی درباره وضعیت پیامرسانهای داخلی و میزان استقبال مردم از این پیامرسانها، با بیان اینکه نحوه حضور کاربران ایرانی […]
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه فیلترینگ و اقدامات سلبی نتیجه ندارد، تاکید کرد: کاربران ایرانی برای استفاده از پیامرسانهای بومی باید اقناع شوند.
به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فتاحی درباره وضعیت پیامرسانهای داخلی و میزان استقبال مردم از این پیامرسانها، با بیان اینکه نحوه حضور کاربران ایرانی در پیامرسانهای داخلی باید از جنبههای مختلف بررسی شود، گفت: مباحث فنی، اعتماد کاربران و میزان قابلیت ابزارهای ارائه شده، از عوامل میزان استقبال از شبکههای اجتماعی داخلی هستند و مهمترین عامل نیز اقناع کاربر برای استفاده از این شبکهها است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در یک برنامه رادیویی سخن میگفت، تصریح کرد: در صورتیکه کاربران برای استفاده از شبکههای داخلی اقناع شوند نیاز به انسداد و فیلترینگ وجود ندارد چرا که اقدامات سلبی نتیجهای ندارد.
وی به اظهارنظر کاربران درباره کیفیت خوب برخی از پیامرسانهای خارجی اشاره کرد و افزود: استفادهکنندگان از پیامرسانهای داخلی که از طیفهای مختلف مردم هستند نسبت به کیفیت پایین برخی از این پیامرسانها اعتراض دارند.
رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به تجربه هشت ساله پیامرسانهای خارجی در این حوزه اشاره کرد و گفت: پیامرسانهای داخلی در این حوزه تجربه یک سال تا یک سال و نیمه دارند و طبیعی است که با این تجربه اندک، امکان رقابت وجود ندارد و از طرف دیگر کاربر هم به دنبال اقناع شدن در این حوزه است.
فتاحی در پاسخ به چرایی فراگیر شدن استفاده از تلگرام در کشور نیز، اظهار کرد: صدا و سیما یکی از عوامل فراگیری استفاده از پیامرسان تلگرام در کشور بود به طوریکه تمام برنامههای پرمخاطب صدا و سیما با حضور در کانالهای تلگرامی ارتباط دوسویه با مخاطبین خود برقرار کردند در صورتیکه قبل از این، از طریق وبسایت، تلفن و ایمیل با مخاطبان خود ارتباط داشتند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تاکید کرد: وزارت ارتباطات درباره فعالیت این دو پیامرسان تصمیمگیر نبوده و حمایتی از فعالیت آنها نداشته است و در این موضوع تابع تصمیمات شورای عالی فضای مجازی هستیم.
وی درباره حمایت از پیامرسانهای داخلی نیز افزود: حمایت از پیامرسانهای داخلی بر اساس مصوبات و تکالیف بوده و البته تاکنون از پیامرسانهای داخلی بیشتر از آن هم حمایت شده است.
فتاحی در پاسخ به موضوع کسب درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت از فروش اینترنت نیز گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یک شرکت دولتی تابع سیاستهای دولت است و تمام درآمد خود را به خزانه دولت واریز میکند و نفع شخصی در این کار وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، اگرچه استفاده از پیامرسانهای داخلی پس از فیلتر شدن برخی پیامرسانهای خارجی بیشتر شده، اما همچنان برخی با استفاده از فیلترشکن از پیامرسانهای فیلترشده استفاده میکنند و برخی هم از کیفیت پیامرسانهای داخلی ناراضی هستند. این در حالی است که با توجه به تجربه و سابقه کم پیامرسانهای داخلی، آنها نیاز به زمان و کاربر دارند تا بتوانند خود را بهبود ببخشند.
- منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
Thursday, 26 December , 2024