شرکت آلفابت ( شرکت مادر تخصصی گوگل) از صرف بودجه ۲۱.۲ میلیون دلاری برای لابی کردن با دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ خبر داده اند. پیش از این گوگل در سال ۲۰۱۲ بدین منظور ۱۸.۲۲ میلیون دلار هزینه کرده بود، ولی در سال ۲۰۱۸ رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کرده است. فیس بوک […]

شرکت آلفابت ( شرکت مادر تخصصی گوگل) از صرف بودجه ۲۱.۲ میلیون دلاری برای لابی کردن با دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ خبر داده اند.

پیش از این گوگل در سال ۲۰۱۲ بدین منظور ۱۸.۲۲ میلیون دلار هزینه کرده بود، ولی در سال ۲۰۱۸ رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کرده است.

فیس بوک هم در گزارشی که به تازگی در این زمینه به کنگره آمریکا تقدیم کرده، افشا کرده که برای لابی با دولت امریکا در سال ۲۰۱۸ رقمی بالغ بر ۱۲.۶۲ میلیون دلار هزینه کرده است که نسبت به رقم ۱۱.۵۱ میلیون دلاری سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

گوگل در سال ۲۰۱۷ هم ۱۸.۰۴ میلیون دلار برای لابی کردن با دولت آمریکا و افزایش نفوذ خود در کاخ سفید و کنگره هزینه کرده بود. هر دو شرکت از هرگونه اظهارنظر در این زمینه در برابر رسانه ها خودداری کرده‌اند.

گفتنی است مایکروسافت هم در سال ۲۰۱۸ برای لابی گری با دولت ایالات متحده ۹.۵۲ میلیون دلار صرف کرده بود که نسبت به رقم ۸.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش نشان می دهد. اما نسبت به رکورد ۱۰.۵ میلیون دلاری این شرکت در سال ۲۰۱۳ کمتر است.

شرکت دیگری که در این زمینه فعال بوده اپل است که در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۶.۶۲ و ۷.۱۵ میلیون دلار برای لابی گری هزینه کرده بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس