رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته گفته بود گوگل در حال توسعه وب‌سایت جدیدی است که به زودی تکمیل خواهد شد و کاربران می‌توانند از طریق آن تست‌ و آزمایش کرونا بدهند. هفته گذشته ترامپ مدعی شد که شرکت گوگل در حال ساخت وب‌سایتی است که کاربران می‌توانند از طریق آن تست‌ و آزمایش کرونا بدهند. اوایل […]

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته گفته بود گوگل در حال توسعه وب‌سایت جدیدی است که به زودی تکمیل خواهد شد و کاربران می‌توانند از طریق آن تست‌ و آزمایش کرونا بدهند.

هفته گذشته ترامپ مدعی شد که شرکت گوگل در حال ساخت وب‌سایتی است که کاربران می‌توانند از طریق آن تست‌ و آزمایش کرونا بدهند. اوایل این هفته هم گوگل وب‌سایت مذکور را فعال ساخت که اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما کاملا با حرف‌های ترامپ و ادعا‌های او فرق داشت.

قابلیت‌های جدید شرکت گوگل

گوگل شنبه طی بیانیه‌ای از انتشار بروزرسانی جدیدی خبر داد که اطلاعات موثقی در رابطه با ویروس کرونا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در کنار این بروزرسانی، گوگل از وب‌سایت جدید خود نیز رونمایی کرد و در آن اطلاعات سطحی و پیش پا افتاده‌ای همچون چهار گزینه سرفه، تب، خستگی و تنگی نفس  را که از علائم ویروس کرونا هستند قرار داد.

وب‌سایت جدید با تمامی سادگی، اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما در مجموع، به هیچ وجه شباهتی به صحبت‌های ترامپ ندارد که در تاریخ ۱۳ مارس گفته بود: «گوگل در حال توسعه وب‌سایت جدیدی است که به زودی تکمیل خواهد شد و کاربران می‌توانند از طریق آن تست‌ و آزمایش کرونا بدهند. این منبع برخلاف سایت‌های دیگر قرار است مرجع معتبری برای انجام آزمایش آنلاین و تشخیص صحت آزمایش‌های کاربران باشد». این اطلاع‌رسانی غلط رئیس جمهور آمریکا با واکنش انتقادی کاربران همراه بود.

ادعای غلط ترامپ درباره وب‌سایت جدید گوگل

در وب‌سایت مذکور کاربران صرفا می‌توانند محل زندگی خود را انتخاب کنند و گوگل فقط مرکز درمانی رسمی محل زندگی آن‌ها را در دسترس‌شان قرار می‌دهد. این وب‌سایت همچنین آدرس سایت‌های رسمی درمانی مانند سازمان جهانی امنیت سلامت را نیز معرفی می‌کند و برای مقابله با فشار روحی کاربران در دوران قرنطینه و گذران وقت، ویدئوهایی را نمایش می‌دهد. با این حال مسئولان گوگل اظهار داشتند در آینده اطلاعات بیشتری از طریق وب‎سایت جدید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان