ائتلافی متشکل از ۳۵ گروه مدافع مصرف کننده و ۶۴ کارشناس رشد کودک در نامه ای به فیس بوک، از این شرکت خواستند در طرح خود برای عرضه نسخه اینستاگرام ویژه کودکان پایین ۱۳ سال بازبینی کند.

این گروه‌ها و کارشناسان در نامه ای که مشترکا امضا کرده بودند، به این موضوع اشاره کردند که این شبکه اجتماعی با ریسکهای متعددی برای کودکان و نوجوانان از نظر سلامت فیزیکی و سلامت روانی مرتبط است.

این نامه توسط گروه کمپین کودکی بدون تجارت نوشته شد که اغلب پیشتاز کمپین‌ها علیه شرکتهای فناوری بزرگ و هدف‌گیری کودکان توسط آنهاست. این گروه تاکید کرده شبکه اجتماعی تا چه حد روی رشد خردسالان تاثیرگذار است و چه خطراتی را می تواند به همراه بیاورد.

در این نامه آمده است: جمع آوری اطلاعات ارزشمند خانوادگی و پرورش نسل جدیدی از کاربران اینستاگرام ممکن است به سود فیس بوک باشد اما احتمال استفاده از اینستاگرام را توسط کودکان خردسالی که نسبت به قابلیتهای تاثیرگذار و استثماری این شبکه اجتماعی آسیب پذیر هستند را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز این گروه یک سازمان غیرانتفاعی است که معتقد است بازاریابی که کودکان را هدف می گیرد به همراه سپری کردن زمان طولانی در برابر نمایشگرها، به رشد سلامت کودکان لطمه می زند و بدنبال پایان دادن به بازاریابی برای کودکان است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، ماه گذشته گزارش بازفید درباره تلاش این شرکت برای طراحی اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کاربران خردسال را تایید کرد. ساخت این اپلیکیشن جدید به صورت داخلی در فیس بوک اعلام شده اما هنوز عرضه نشده است. اینستاگرام در حال حاضر شرط سنی حداقل ۱۳ سال را برای عضویت کاربران در این اپلیکیشن الزامی کرده است.

گروهی از نمایندگان دموکرات آمریکا هفته گذشته با مطرح کردن نگرانیهایی درخصوص برنامه جدید فیس بوک، در نامه ای به زاکربرگ، از وی خواستند درباره جزییات طرح عرضه نسخه اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان توضیح دهند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا