محدودیت‌های جدید بازی‌های آنلاین به این معنی است که بازیکنان آنلاین زیر 18 سال چینی فقط می‌توانند جمعه‌ها، آخر هفته‌ها و تعطیلات عمومی بازی کنند.

افراد زیر ۱۸ سال که در چین زندگی می‌کنند فقط سه ساعت در هفته مجاز به بازی آنلاین هستند.
به گزارش رسانه دولتی شین هوا، در دستور جدید آمده که افراد زیر سن قانونی فقط یک ساعت حق بازی آنلاین را در روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی اجازه دارند. همچنین این‌یک ساعت زمان بازی آنلاین نیز فقط از ساعت ۸ شب تا ۹ شب مجاز خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این ممنوعیت که توسط اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین (NAAP) عصر دوشنبه صادرشده است، به‌منظور جلوگیری از اعتیاد خردسالان به بازی‌های آنلاین بوده است. در صدور این ممنوعیت، مراکز ارائه‌دهنده بازی‌های آنلاین (گیم نت) از ثبت‌نام و احراز هویت واقعی استفاده می‌کنند و ارائه‌دهندگان بازی‌های آنلاین در صورت عدم ثبت‌نام و احراز هویت، نباید به خردسالان اجازه دهند بازی‌های آنلاین انجام دهند.

اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین همچنین به خبرگزاری شین هوا گفته که دفعات بازرسی خود را از مراکز بازی آنلاین افزایش می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها سامانه‌های محدودیت زمانی و ضد اعتیاد را اجرا می‌کنند.

قبل از انجام آخرین اقدامات، گیم نت‌ها در ابتدای ماه قبلاً محدودیت‌های بیشتری را برای میزان بازی افراد زیر سن قانونی بازی Honor of Kings اعلام کرده بود تا بتواند نگرانی‌های دولت را برطرف کند. در آن محدودیت، زمان بازی بازیکنان Honor of Kings زیر ۱۸ سال به یک ساعت در روزهای عادی و دو ساعت در تعطیلات رسمی محدود شد.

افزایش ممنوعیت بازی، جدیدترین حرکتی است که چین در راستای حفاظت آنلاین از کودکان انجام می‌دهد، دادستان‌های پکن یک دادخواست عمومی علنی علیه وی چت نوشته و این شرکت را متهم به رعایت نکردن قوانین متمرکز بر حفاظت از خردسالان کرده‌اند، درحالی‌که اداره فضای مجازی چین ماه گذشته اقدام خاصی در جهت ممنوعیت استفاده افراد زیر سن را تصویب کرده که ۱۶ مورد آن در خصوص محتوای موجود در بسترهای پخش زنده و ویدیویی آنلاین بوده است.

فراتر از حمایت آنلاین از کودکان، دولت چین قوانین جدیدی را برای حفاظت از داده‌های شخصی نیز اعمال کرده است، ۴۳ برنامه را به دلیل انتقال غیرقانونی داده‌های کاربران مجازات کرده و به پلتفرم‌های تحویل غذا محلی دستور داده است تا حداقل دستمزد را برای پیک‌ها فراهم کنند. همچنین برنامه Didi را از سایت‌های دانلود برنامه‌های چینی حذف کرده و تحت بررسی امنیت سایبری قرار داده است و فروشگاه خرید و فروش آنلاین علی‌بابا را ۱۸٫۲ میلیارد یوان جریمه کرده و جمع‌آوری داده‌های گیم نت‌ها از کاربر بیش ازآنچه در ارائه خدمات ضروری به نظر می‌رسد را ممنوع کرده است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا