وسترن دیجیتال از مشتریان خود می خواهد هارددیسک My Book Live را از اینترنت جدا کنند تا از پاک شدن داده ها توسط بدافزار جلوگیری کنند.

به نظر می رسد هکرها از یک آسیب پذیری که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود، استفاده می کنند. Western Digital در سال ۲۰۱۵ پشتیبانی از درایوهای My Live را متوقف کرد و از آن زمان سیستم عامل خود را به روز نکرده است.

این شرکت روز پنجشنبه نوشت: وسترن دیجیتال تشخیص داده است که برخی از دستگاه های My Book Live و My Book Live Duo از طریق سوءاستفاده از آسیب پذیری اجرای دستور از راه دور به خطر می افتند. در برخی موارد، این سازش منجر به بازنشانی کارخانه شده است که به نظر می رسد تمام داده های دستگاه را پاک می کند.” این مسئله در حالی آشکار شد که کاربران My Book Live و My Book Live Duo از انجمن شرکت بخاطر درایوهایشان شکایت کرده اند.

یکی از کاربران نوشت: “من بدون این داده هایم سال ها گیج و عصیانب خواهم بود.”

دیگری نوشت: “تقریباً تمام روز در این باره حرص خوردم.” “من از هفت ماه پیش کار جدیدی را شروع کردم و تمام داده های کارم در این مدت در اینجا بود.”

وسترن دیجیتال در پستی درباره این موضوع گفت که آنها در حال بررسی این مشکل هستند. “ما درک می کنیم که داده های مشتریان ما بسیار مهم است. ما به طور فعال در حال بررسی این موضوع هستیم و وقتی اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم؛ یک مشاوره به روز ارائه خواهیم داد.”

  • منبع خبر : مجله اس سی