رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی: بی توجهی به کپی برداری از تولید محتوا، مانع توسعه صنعت صوت و تصویر در فضای مجازی است. دکتر سید صادق امامیان : سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با همکاری حوزه مالکیت معنوی قوه قضاییه برای پیشگیری از کپی […]

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی: بی توجهی به کپی برداری از تولید محتوا، مانع توسعه صنعت صوت و تصویر در فضای مجازی است.

دکتر سید صادق امامیان : سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با همکاری حوزه مالکیت معنوی قوه قضاییه برای پیشگیری از کپی برداری در فضای مجازی همکاری می کنند تا از محیطی امن در فضای مجازی محافظت شود.
وی افزود: تولید محتوا و پیشگیری از کپی برداری ، پیشران توسعه صنعت صوت و تصویر در فضای مجازی است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در ادامه با اشاره به اینکه این سازمان نیازمند مشارکت جدی فعالان رسانه ای دانشمندان و دانشگاهیان نو و پژوهشگران همچنین فعالان فرهنگی گفت: کارگروه های مشورتی در این سازمان فعال شده است تا مقررات پس از تنظیم به مشورت گذاشته شود .
وی افزود: شبکه کارگروه های مشورتی نیز با حضور فعالان دانشگاهی، فرهنگی و رسانه ای و همچنین دیگر کاربران فعال شده است.
امامیان اضافه کرد: مشورت در تنظیم قانون و سپس مشارکت در تنظیم قوانین و در پایان تعیین چارچوب های مشخص از سوی فعالان فضای مجازی می تواند به ایجاد یک محیط امن در فضای مجازی کمک کند.
وی اضافه کرد: از آنجا که فناوری همواره از قانون جلوتر است تنها راه حفظ محیط قانونی در فضای مجازی مشارکت فعالان این عرصه در مقررات گذاری به نظر می رسد.
رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی گفت: تنظیم مقررات در فضای مجازی ، دغدغه همه کشورهای دنیاست و تنها به ایران اختصاص ندارد.
امامیان افزود: رسانه های نوین اکنون سربازان رسانه ای به منظور حفظ و پایداری فرهنگ و هویت کشورها به حساب می آیند .
امامیان از برگزاری نخستین دوره آموزش مدیران رسانه های نوین خبر داد و گفت : این دوره با تلاش برگزار کنندگان به خوبی و با موفقیت به پایان رسید.
وی افزود: اگر در حوزه فضای مجازی مقتدر عمل نشود و کپی برداری به راحتی صورت گیرد ، تهاجم بیگانگان و سرویس های خارجی را شاهد خواهیم بود هر چند باید در کنار حفظ امنیت فضای مجازی در موارد مورد نیاز از محتوای های بین المللی نیز بهره ببریم.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما